کدخبر : 3664
شنبه 3 سپتامبر 2016 - 15:27
فاقددیدگاه

صنایع تبدیلی نیاز اساسی ایلام

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: صنایع تبدیلی نیاز اساسی استان ایلام است و بسیج سازندگی با آموزش، سازماندهی و پرداخت امکانات و تسهیلات آمادگی لازم برای حمایت از صنایع تبدیلی را دارد.

سرهنگ «عبدالصاحب طهماسبی» در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان سیروان اظهار کرد: باید به اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی توجه کرد و اقتصاد مقاومتی را محور کار خود قرارداد تا آن را به سرانجام برسانیم چراکه اقتصاد مقاومتی نیاز اصلی کشور است.

وی بابیان اینکه اقتصادی که با هر ترفند استکبار جهانی تهدید و به خطر می‌افتد قطعاً نمی‌تواند موفق باشد و همیشه از سوی آن‌ها تهدید می‌شود افزود: وقتی کشوری مورد تهدید و تحریم است، با اجرای اقتصاد مقاومتی و بومی‌سازی دیگر وابسته یا آسیب‌پذیر نیست.

طهماسبی با اشاره به اینکه ما اقتصاد مقاومتی‌ای در کشور می‌خواهیم که با هیچ بادی به لرزه در نی‌ای خاطرنشان کرد: همان‌گونه که با رونمایی از برخی دستاوردهای ما دشمن لرزید و با زانو زدن پای میز مذاکره نشست؛ می‌توانیم صنعت‌های دیگر را نیز اجرایی کنیم.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنی(ع) استان ایلام بابیان اینکه بومی کردن صنعت می‌تواند یک جامعه را به موفقیت برساند، تصریح کرد: ما در طول تاریخ نشان داده‌ایم که کمتر از کشورهای صنعتی دیگر نیستیم و تاکنون به هر چیزی که خواسته‌ایم رسیده‌ایم و این به خاطر اراده مردم و توانایی دانشمندان و جوانان ما بوده است.

وی با تأکید بر اینکه دانشمندان و جوانان ما می‌توانند که فناوری‌های دیگر را همچون دانش هسته‌ای بومی کنند گفت:اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون‌زا و متکی بر نیروی داخلی است و عملی شدن آن مستلزم پیگیری است.

طهماسبی بابیان اینکه بخشی از محصولات کشاورزی از نبود صنایع تبدیلی به ضایعات تبدیل می‌شوند، افزود: باید با اجرای صنایع تبدیلی از فساد محصولات کشاورزی جلوگیری کرد و با این کار می‌توان باعث رونق‌بخش کشاورزی و دامداری شهرستان و منطقه شد.

وی با تأکید بر اینکه صنایع تبدیلی نیاز اساسی استان ایلام است، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی با آموزش، سازمان‌دهی و پرداخت امکانات و تسهیلات آمادگی لازم برای حمایت از صنایع تبدیلی را دارد.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام عنوان کرد: بسیج سازندگی به دنبال ایجاد کارگاه‌های کوچک و زودبازده با حداقل تسهیلات است و خوشبختانه در شهرستان سیروان نیز اقدامات بسزایی در راستای اقتصاد مقاومتی انجام داده است.

طهماسبی گفت: در سال گذشته ۵۵۱ میلیون تومان تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی و ۷۰ میلیون تومان نیز به طرح‌های صنایع تبدیلی شهرستان سیروان از سوی بسیج سازندگی پرداخت شد.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنی (ع) استان ایلام بابیان اینکه ۹ میلیارد تومان برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی استان تخصیص داده‌شده است، تأکید کرد: امسال ۵۳ طرح اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در شهرستان سیروان توسط بسیج سازندگی اجرا خواهد شد.

وی اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی را یکی دیگر از خدمات بسیج سازندگی در شهرستان سیروان برشمرد و گفت: امسال ۱۷۳ طرح محرومیت‌زدایی برای شهرستان سیروان مدنظر قرارگرفته شده که الآن ۷ باب منزل مسکونی در روستاهای این شهرستان برای مددجویان کمیته امداد در حال ساخت داریم.

طهماسبی بیان کرد:۶۳۱ مسکن برای محرومین در کل استان ایلام در دست‌ساخت است که بخش اعظمی از این منازل را در هفته دفاع مقدس به مردم تحویل خواهیم داد.

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.