کدخبر : 3661
شنبه 3 سپتامبر 2016 - 15:24
فاقددیدگاه

تولید ناخالص داخلی استان در سال جاری به ۸۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت

استاندار ایلام گفت: استان ایلام در سال ۹۲ در زمینه آمار بیکاری جزء سه استان اول کشور بود که با اقدام‌هایی که در سه سال گذشته انجام شده اکنون به رتبه ۱۵ ارتقا یافته است.

مهندس «محمدرضا مروارید» در نشست اقتصاد مقاومتی و شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان با حضور رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: منابع بانک‌های استان ایلام در سال ۹۲، حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال بود که در سال ۹۴ به ۳۳ هزار میلیارد ریال رسید.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه این استان در سال ۹۲ در زمینه آمار بیکاری در ردیف سه استان اول کشور بود ولی با اقدام‌هایی که در سه سال گذشته انجام شد اکنون به رتبه ۱۵ ارتقا یافته است، افزود: جلوگیری از فرار سرمایه و منابع مالی مهمترین رویکردهای مدیریتی استان در دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان اینکه میزان تولید ناخالص داخلی استان در سال جاری به ۸۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است، اضافه کرد: نیمی از این میزان مربوط به درآمدهای نفتی و مابقی درآمدهای غیرنفتی است.

مروارید ادامه داد: ۵۰۰ واحد تولیدی فعال در استان وجود دارد که از ابتدای امسال زمینه بازگشت ۳۰ واحد تولیدی دیگر به چرخه تولید با ارائه تسهیلات فراهم شده و نباید فراموش کرد که هفت واحد صنعتی متوسط به بالا در این استان در حال ساخت است که تا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری رسیده و وارد مدار تولید خواهند شد.

استاندار ایلام با بیان اینکه پیش از انقلاب، این استان به دلیل دوری از مرکز مورد توجه قرار نگرفت و با بروز جنگ تحمیلی مهمترین اولویت این استان دفاع از مرزها و مقابله با هجمه دشمن شد، تاکید کرد: با این وجود در زمان جنگ به ویژه در حوزه احداث راه‌های ارتباطی کارهای زیربنایی خوبی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه پس از جنگ، احداث فرودگاه و ایجاد پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی در این استان در دستور کار مسئولان قرار گرفت، یادآور شد: با توجه به اینکه استان ایلام از نظر ذخائر نفتی رتبه سوم و ذخائر گازی دوم کشور را دارد پروژه‌های متعددی در دست احداث است که با بهره‌برداری از آنها روند توسعه استان با جهش و پیشرفت عظیمی مواجه خواهد شد.

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.