کدخبر : 3642
سه‌شنبه 30 آگوست 2016 - 8:03
فاقددیدگاه

جلوگیری از خروج ارز با بهره برداری از محصول سولفات پتاسیم ایوان

رئیس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت اظهار داشت: بهره برداری از طرح تولید سولفات پتاسیم ایوان از خروج ارز جلوگیری می کند.

“یاراله نصیری” در مراسم بهره برداری از شرکت تعاونی ۲۴۵۱ بیان داشت: سالانه رقم قابل توجه ای ارز  برای واردات سولفات پتاسیم و اسیدسولفوریک از کشور خارج می شود.

این مسوول اضافه کرد: این واحد با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال برای تولید سه محصول سولفات پتاسیم، اسید سولفوریک و اسیدکلریدریک راه اندازی شده است.

وی افزود: از این پس ۴۰ هزار تن اسید سولفوریک، ۲۰ هزار تن سولفات پتاسیم و ۲۴ هزار تن اسید کلریدریک به ظرفیت تولید این محصولات در کشور اضافه شده است.

نصیری خاطر نشان کرد: سولفات پتاسیم از جمله محصولات وارداتی می باشد که این شرکت می تواند سهم قابل توجه ای از نیازهای داخلی کشور را تامین نماید. وی از جمله مزایای راه اندازی این واحد در استان تکمیل حلقه های تولید به خاطر استفاده از گوگرد تولیدی پالایشگاه گاز ایلام و همچنین ایجاد ارزش افزوده در فرآورده های این محصول برشمرد.

رئس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام به نقش و اهمیت این واحد تولیدی در اشتغالزایی اشاره و بیان داشت: عمده نیروهای به کارگیری در این شرکت از فارغ التحصیلان رشته های تخصصی مرتبط با صنایع شیمیایی بوده و با توجه به درصد بالای فارغ التحصیلان بیکار این رشته در استان، این واحد می تواند سهم مهمی در به کارگیری آنها ایفا نماید.

وی اضافه کرد: در شرایط موجود تعداد ۸۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد شده و در صورت رسیدن سقف تولید به ظرفیت اسمی، امکان به کارگیری نیروی کار تا ۱۲۰ نفر نیز وجود دارد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.