کدخبر : 3630
یکشنبه 28 آگوست 2016 - 22:27
فاقددیدگاه

ضریب نفوذ تلفن همراه استان ایلام به ۹۷٫۵ درصد رسید

مدیر عامل شرکت مخابرات ایلام در جمع اصحاب رسانه از رسیدن ضریب نفوذ تلفن همراه استان ایلام به ۹۷٫۵ درصد خبر داد.

“حشمت الله اسدی” بیان داشت: بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور خود را مکلف به ارائه سرویس های کیفی و جامع به مردم می داند و تاکنون در این زمینه موفقیت های ارزشمندی به دست آورده است.

این مسوول اضافه کرد: توسعه زیرساخت های فنی تلفن همراه و ثابت، گسترش اینترنت در سطح مصارف خانگی، تجاری، شرکت ها و سازمان های دولتی، توجه به انجام رسالت های اجتماعی در سطح جامعه و همچنین تلاش برای بالا بردن بهره وری نیروی کار از طریق توجه به مسائل رفاهی پرسنل و ایجاد انگیزه خدمات رسانی مناسب به جامعه هدف از مهمترین سرفصل های کاری این مجموعه خدمتگزار می باشد.

وی با اشاره به عملکرد شرکت مخابرات استان در طی سه ساله دولت تدبیر و امید و مقایسه آن با مدت مشابه در سه سال قبل ادامه داد: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان تا اوایل سال ۹۲ نزدیک به ۸۱ درصد بود که امروز این میزان به ۹۷.۵ درصد افزایش یافته که ۱۶ درصد میزان ضریب نفوذ را تقویت کرده است.

اسدی در خصوص افزایش تعداد واگذاری خطوط تلفن ثابت خاطر نشان کرد: هم اکنون کل ظرفیت تلفن ثابت استان ۴۵۴ هزار شماره می باشد که از این میزان تعداد ۹۸ هزار تنها در طی سه سال اخیر به آنها اضافه شده است.

مدیر عامل مخابرات استان ایلام ادامه داد: کل سایت های تلفن همراه قبل از سال ۹۳ حدود ۲۴۱ سایت بوده که در طی سه سال اخیر با نصب ۴۹ مورد به عدد ۲۹۰ سایت افزایش یافته است.

اسدی با اشاره به پایش اساسی در بخش تلفن های ثابت بیان داشت: تعدادی زیادی خطوط تلفن ثابت در آمار شبکه وجود داشتند اما عملا از آنها بهره برداری نمی شد لذا برای شفاف سازی میزان خطوط تلفن ثابت فعال در اختیار مشترکین در طی مدت سه سال اخیر بخش زیادی از این شماره ها حذف و آمار مشترکین به روز رسانی شده است.

وی در این زمینه ادامه داد: همین امر باعث شد که ما شاهد افت ضریب نفوذ تلفن ثابت باشیم به طوری که تا پایان سال ۹۱ ظریف نفوذ تلفن ثابت ۲۷٫۹ درصد بوده اما با پالایش آمارها و شفاف سازی تعداد مشترکین فعال هم اکنون ضریب نفوذ تلفن ثابت به عدد ۲۶٫۳ درصد به صورت واقعی رسیده است.

مدیر عامل مخابرات استان ایلام در ادامه این نشست خبری به وضعیت توسعه زیرساخت های اینترنت اشاره و بیان داشت: کل پورت های دیتای استان تا قبل از سال ۹۲ ؛ ۱۱ هزار بوده است اما در سه سال اخیر تعداد ۱۷ هزار به ظرفیت استان اضافه شده که در مقایسه با مدت مشابه قبل با رشد ۱۶۰ درصدی هم اکنون کل پورت های استان به عدد ۲۹ هزار رسیده است.

این مسوول ادامه داد: در طی سه سال گذشته شاهد رشد ۳۵۰ درصدی پهنای باند اینترنت استان هستیم. وی به گسترش دایره شمول شهرها و روستاهای استان در زمینه بهره مندی از اینترنت پرسرعت پرداخت و بیان داشت: تا پایان سال ۹۱ آمار شهرهای دارای اینترنت پرسرعت ۲۳ شهر بوده که در این مدت به ۲۵ شهر افزایش یافته است.

اسدی اضافه کرد: از اولویت های اصلی دولت خدمتگزار تقویت زیرساخت های ارتباطی روستاها و بسترسازی بهره مندی ساکنین مناطق روستایی از این امکانات بوده است و در همین راستا رشد مناسبی هستیم. وی ادامه داد: تا قبل ازسال ۹۱ کل روستاهای دارای امکان استفاده از اینترنت پرسرعت ۳۵ روستا بوده که در این مدت به ۵۰ روستا افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان ایلام با اشاره به اینکه تعرفه فروش تلفن ثابت از ۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است، گفت: نرخ مکالمه تلفن نیز در داخل شهر از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نرخ مکالمه در بین استانی تغییری پیدا نکرده است، افزود: ۵۰ درصد تخفیف در بسته های اینترنت همراه اول اعمال می شود.

حشمت الله اسدی در پایان به عملکرد و فعالیت های شرکت مخابرات در حوزه ایفای نقش در مناسبت های اجتماعی اشاره و بیان داشت: شرکت مخابرات استان در حوادث مترقبه زلزله حوزه جنوب، سیل سال گذشته و کنگره عظیم اربعین خدمات ارزشمندی را به مشترکین ارائه نموده است.

وی همچنین به پایان دادن دغدغه دریافت حقوق و مزایای نیروهای شرکتی درون سازمان اشاره و اظهار نمود: با تمهیدات اتخاذ شده به طرز قابل توجه ای فاصله حقوق دریافتی بین نیروهای شرکتی، قردادی شرکت با نیروهای ثابت کاهش یافته و هم اکنون شاهد رضایت نسبی در نیروهای فعال این بخش هستیم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.