کدخبر : 3592
چهارشنبه 24 آگوست 2016 - 23:32
فاقددیدگاه

کلنگ‌زنی کارخانه سیسم خانه‌های پیش‌ساخته در منطقه ویژه اقتصادی مهران

ارخانه سیسم خانه‌های پیش‌ساخته یکپارچه در منطقه ویژه اقتصادی مهران کلنگ‌زنی شد.

«علی طاووس‌نژاد» – مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی مهران در این کلنگ‌زنی درباره پروژه‌های منطقه آزاد اظهار کرد: ایجاد این منطقه در سال ۱۳۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید اما عملا عملیات اجرایی آن همزمان با آغاز دولت تدبیر و امید آغاز شد و تا امروز زمین برای ۱۸ کارخانه واگذار و سرمایه‌گذارهایی نیز برای آن ها جذب شده است.

وی ادامه داد: اخیرا با یک شرکت به نام یونیت اینترنشنال قرارداد ایجاد یک نیروگاه با مساحت ۴۰ هکتار منعقد و در شورای اقتصاد مصوب شده و وزارت نیرو هم تصویب کرده و منتظر انجام مطالعات زیست محیطی آن هستیم و در آینده نزدیک اگر مورد خاصی پیش نیاید شاهد شروع به کار نیروگاه ۴۵۰ مگاواتی خواهیم بود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی مهران تصریح کرد: بعد از شروع کار در طول پروژه ۴۰۰ نفر مشغول به کار شوند و تعهد شده که از نیروهای بومی استفاده شود و در طول دوران بهره‌برداری حدود ۷۰ نفر نیروی مولد در این مجموعه به کار گرفته خواهند شد ضمن اینکه توافق شده حتما باید یک موسسه آموزشی در کنار این مجموعه راه‌اندازی و نسبت به آموزش پرسنل این مجموعه اقدام شود.

طاووس‌نژاد درباره دیگر سرمایه‌گذاری‌های داخلی انجام شده در منطقه گفت: اولین سرمایه‌گذار ما مهرانی است که در زمینه تولید بلوک هپلکس فعالیت می‌کند و اگر مشکلات آن حل شود ظرف دو سه ماه آینده درهر ساعت ۱۰ هزار متر مکعب تولید خواهد داشت و شاهد صادر ات آن خواهیم بود چون این بلوک هم‌اکنون از استان‌های اصفهان و یزد تولید و از مرز مهران صادر می‌شود.

وی درباره کارخانه گفت: این زمین محل احداث خانه‌های پیش‌ساخته توسط شرکت گارنیت که که از خوشنام ترین شرکت‌ها و یکی از فعالیت‌های آن در سد سیمره بوده است در حال انجام است و تولیدات این شرکت در داخل کشور مخصوصا در خدمت شرکت‌های وزارت نیرو قرار خواهد گرفت و و بخش اعظم آن به مرز مهران صادر خواهد شد.

طاووس‌نژاد تاکید کرد: این قرارداد به صورت تهاتری با این شرکت بسته وامیدواریم در آینده‌ی نزدیک شاهد تولید و صادرات این محصول از مهران باشیم.

خانه سازی به روش گارنیت گامی در جهت تولید صنعتی انبوه، سریع و مقاوم با رعایت تمام استانداردهای ساخت، مخصوص مواقعی است که سرعت برپایی و بهره‌برداری به طور جدی مورد توجه باشد.

این شرکت به عنوان اولین تولیدکننده کانکس‌های بتونی توانسته گام موثری در راستای خدمت‌رسانی و جلوگیری از اثرات مخرب زلزله دارد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.