کدخبر : 3444
چهارشنبه 10 آگوست 2016 - 14:49
فاقددیدگاه

مالکیت فکری فرش دست بافت ایلام ثبت جهانی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از ثبت مالکیت فکری فرش دست بافت استان ایلام خبر داد.

«یاراله نصیری» اظهار داشت: فرش دست بافت ایلام به همراه ۱۳ منطقه فرش ایران توسط دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت جهانی نشان جغرافیایی رسید.

وی یادآور شد:‌ فرایند انجام کار از اوایل سال گذشته آغاز و پس از مطالعات امکان سنجی برای هر کالا و محصول، اقدامات ثبت ملی که شامل تنظیم اظهارنامه و تشکیل پرونده و دو بار آگهی در روزنامه رسمی در بازه‌های زمانی ۱ و ۲ ماه می‌باشد انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:‌ تشکیل پرونده ثبت جهانی شامل تنظیم اظهار نامه لیسبون، تهیه گزارش کامل کارشناسی برای هر محصول و تهیه کلیه مستندات لازم و ارسال آن به سازمان جهانی مالکیت فکری (wipo)  صورت گرفته است.

به گفته این مسوول، عملیات انجام کار در سازمان جهانی مالکیت فکری بین ۶ تا ۸ ماه به طول می انجامد. وی افزود: در مرحله اول درخواست ها  کارشناسی شده سپس پرونده به کشورهای عضو لیسبون ارسال می گردد در صورتی که ادعا و یا اعتراضی از سوی این کشورها دریافت نشود مرحله ثبت و صدور جهانی به سرانجام می رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مزایای ثبت جهانی مالکیت فکری بیان داشت: صادرات محصول و کالای ایرانی با نام ایران، امتیاز انحصار صادرات محصول برای ایران، ‌افزایش قیمت صادراتی محصول و در نهایت افزایش ارزش افزوده محصولات خواهد بود.

“یاراله نصیری” خاطر نشان کرد: اخیرا سرمایه گذاران توانمندی وارد عرصه تولید فرش دست بافت ایلام شده اند که با استفاده از روش های بازاریابی نوین و ایجاد و شناسایی بازارهای جدید بافندگان فرش دست بافت استان را به فعالیت حرفه ای در این بخش تشویق نموده اند.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش های صورت گرفته در سنوات اخیر، نام فرش ایلام هم ردیف استان های صاحب سبک و ریشه دار کشور شده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.