کدخبر : 3427
چهارشنبه 10 آگوست 2016 - 11:56
فاقددیدگاه

تاکید استاندار ایلام بر استفاده از مرز «چیلات» در اربعین امسال

استاندار ایلام استفاده از مرز «چیلات» در اربعین امسال تاکید کرد.

«محمدرضا مروارید» در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در اربعین انجام‌شده اما کارهای انجام نشده‌‌ای هم وجود دارد که امیدواریم به نتیجه برسند.

وی بابیان اینکه پیشنهاد تردد زائران خارجی به خصوص افغانی‌ها از مرز «چیلات» دهلران ارائه شود که امیدواریم تصویب شود تا علاوه بر ساماندهی زائران به واسطه‌ی این مرز، در توسعه استان نیز تأثیرگذار شود.

در ادامه «شاپور پولادی» – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام اظهار کرد: پارکینگ اربعین در سه فاز برای خودروهای اتوبوسی بین شهری، خط واحد و خودروهای شخصی ساماندهی شده که هر خودرو در محل مشخص پارک می‌کنند.

وی افزود: ۴۰ هکتار پارکینگ برای خودروها در نظر گرفته‌شده و سعی داریم از پارکینگ‌های شخصی با همکاری مردم استفاده کنیم که در اقتصاد مردم هم تأثیرگذار باشد.

پولادی با تأکید بر اینکه نباید ارادت مردم به زائران اباعبدالله، استان را از بهره‌گیری از اقتصاد اربعین غافل کند، تصریح کرد: امیدواریم استان در کنار بهره‌های معنوی از فایده‌ی مادی زائران عتبات نیز منتفع شوند.

وی، با اشاره به اینکه ایجاد ترمینال، استراحتگاه، ایجاد ۶۰ چشمه دستشویی با هزینه ۶ میلیارد تومان از کارهای صورت گرفته و در دست اقدام هستیم، ادامه داد: جاده‌ها در حال تکمیل شدن هستند و امیدواریم در این زمینه هم شاهد همکاری رانندگان باشیم.

در ادامه سردار «نورعلی یاری» – فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: بخش عمده‌ای از رزمایش اربعین بر دوش نیروی انتظامی است و در این راستا قرارگاه اربعین تشکیل شده و در حال برنامه‌ریزی مستمر هستیم.

وی بابیان اینکه تمام رده‌های پلیس از محور حمیل تا نقطه صفر مرزی مهران از زمین و هوا تحت کنترل قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: زائران اربعین مانند سال گذشته از امنیت کافی برخوردار خواهند بود و خوشبختانه مشکلات حوزه پلیس برای امسال حل خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه امسال از ورود و خروج اتباع خارجه بدون ویزا به‌شدت جلوگیری می‌شود، تأکید کرد: اگر کمربندی غربی مهران تا اربعین درست نشود مشکل ترافیک سال گذشته در این محور تکرار می‌شود.

در ادامه سرهنگ «عبدالصاحب طهماسبی» – جانشین سپاه امیرالمؤمنین (ع)، ایلام نیز با بیان اینکه سپاه برای اربعین برنامه دارد ابراز امیدواری کرد با هم‌افزایی توانایی‌ها اربعینی با شکوه را به رخ دشمنان اسلام و تشیع بکشانیم.

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.