کدخبر : 3410
سه‌شنبه 9 آگوست 2016 - 15:33
فاقددیدگاه

درخشش ماهنامه وریا در جشنواره ملی ایثار و شهادت

درخشش ماهنامه وریا در جشنواره ملی ایثار و شهادت
مقاله “برای بیان دردها و رنج ها؛‌ کاش ایلام هم یک کیمیا داشت” به قلم مهدی کاکاخانی سردبیر نشریه وریا موفق به کسب رتبه دوم بخش «مقاله و یاداشت» جشنواره ملی ایثار و شهادت شد.

photo_2016-08-09_15-16-53
به گفته دکتر علیرضا کریمیان دبیر جشنواره؛ طرح برگزاری جشنواره ایثار و شهادت در اردیبهشت ماه در شورای اطلاع رسانی بنیاد شهید تصویب شد و در ۳۱ خرداد فراخوان آن منتشر شد. وی گفت: بیش از ۱۱۰۰ اثر در سراسر کشور و از رسانه‌های مختلف برای جشنواره ارسال شده است و به جهت اینکه در این جشنواره تنها آثار سال ۹۴ مورد بررسی قرار می‌گرفت و الزاما می‌بایست موضوعات نزدیک با حوزه ایثار و شهادت در نظر گرفته شود، در بررسی اولیه ۸۱۱ اثر از ۴۴۸ نفر برای داوری انتخاب و به هیأت داوران ارسال شد. از مجموع ۸۱۱ اثر، ۱۸۸ خبر، ۱۱۲ مصاحبه، ۱۶۱ گزارش، ۶۵ مقاله و یادداشت، ۹۶ عکس، ۱۲۵ گزارش خبری و برنامه تولیدی سیما بود و نهایتا ۴۳ نفر به عنوان برگزیدگان جشنواره انتخاب شدند.
در آیین اختتامیه این جشنواره که با حضور حجت‌السلام شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در محل سالن سید الشهدای (ع) تهران برگزار شد، چهره‌های دیگری همچون حجت‌الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صداوسیما، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، حجت‌الاسلام دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، حجت‌الاسلام مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان و فعالان حوزه دفاع مقدس حضور داشتند.
استان ایلام توانست ۴ عنوان این جشنواره را کسب نماید. سیدحرمت اله موسوی مقدم از ایرنا آبدانان، آرزو جمالوندی از نشریه افق ایلام و قدرت باقری مستندساز سیمای ایلام دیگر نمایندگان استان ایلام بودند که با اهداء تندیس و لوح تقدیر و هدایای نقدی از آنان تجلیل به عمل آمد.

photo_2016-08-09_15-16-42

 

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.