کدخبر : 3398
جمعه 5 آگوست 2016 - 23:54
فاقددیدگاه

سینما فرهنگ ایلام به جمع «هنر و تجربه» پیوست

مدیر روابط عمومی سینما فرهنگ ایلام گفت: سینما فرهنگ ایلام با اکران فیلم ماهی و گربه، سینما فرهنگ ایلام به عنوان چهاردهمین سینمای کشور، میزبان فیلم‌های این گروه سینمایی شد.

«سجاد ذوالفقاری» اظهار کرد: گروه سینمایی هنروتجربه، گروهی است که مدیریت توزیع و نمایش فیلم‌های خاصی را در سینماهای ایران به عهده دارد و خصوصیت فیلم‌های این گروه، فضای معناگرایانه، تجربه‌گرا و با نگاهی غیرگیشه ای به سینماست.

وی ادامه داد: این خصوصیات باعث می‌شود که فیلم‌های این دسته، مخاطبان متفکر و خاصی داشته باشد که صرفاً برای سرگرمی به سینما نمی‌آیند. همچنین نمایش آثار این گروه سینمایی، سبب حمایت از تولیداتی می‌شود که به لحاظ مالی در سینمای گیشه پسند نتوانسته‌اند فروش بالایی داشته باشند. این فیلم‌ها همیشه موردپسند هنردوستان و سینما دوستان واقعی بوده‌اند، چراکه تجربه‌ی تفکر و لذت تماشای فیلم را باهم به مخاطبان منتقل می‌کنند.

ذوالفقاری رسالت سینما فرهنگ ایلام را متفاوت با رویکرد معمول سینماداری در ایلام دانست و افزود: دیدگاه من و همکارانم در سینمافرهنگ، دیدگاهی فرا گیشه‌ای است و چون همه عوامل این مجموعه، به‌نوعی خود از اصحاب دنیای سینما هستند، سعی داریم لذت واقعی فیلم دیدن را به مخاطب بچشانیم. ما برای این کار درصدد اجرای برنامه‌های جانبی در سینما همچون برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم، نمایش فیلم‌های کوتاه در کنار فیلم‌های اصلی در سانس‌ها و دعوت از سینماگران و بازیگران مطرح به ایلام برای انتقال تجربیاتشان به دوستداران هنر هفتم هستیم.

وی با بیان اینکه سینما فرهنگ ایلام با سه سانس در ساعت‌های ۱۶ و ۱۹ و ۳۰ دقیقه و ۲۲ و در فضایی مناسب پذیرای سینما دوستان است، تصریح کرد: برنامه اکران‌های گروه سینمایی هنروتجربه با نمایش فیلم «ماهی و گربه» فیلمی که از لحاظ تکنیکی جنجال زیادی در سینمای ایران به راه انداخت شروع شده است و هر شب ساعت ۳۰/۱۹ فیلم‌های این گروه در سینما فرهنگ ایلام اکران می‌شوند.

تاکنون در کل کشور تنها ۱۳ سینما و در کمتر از ۱۰ شهر بزرگ فیلم‌های گروه هنر و تجربه را نمایش می‌دادند که با رایزنی فراوان با مسئولین هنروتجربه، نهایتاً توانستیم ایلام را به عنوان چهاردهمین سینمای ایران، میزبان نمایش این آثار بکنیم.

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.