کدخبر : 3362
چهارشنبه 27 جولای 2016 - 13:50
فاقددیدگاه

مایه کوبی ۲۳۳ هزار دام سبک در ایلام علیه بیماری آبله

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۲۳۳ هزار مورد واکسیناسیون جمعیت دام سبک این شهرستان برعلیه بیماری آبله صورت گرفته است.

مایه کوبی ۲۳۳ هزار دام سبک در ایلام علیه بیماری آبله

دکتر محمد علی رحمی اظهار کرد: در این مدت ۸۹۲ مورد مایه کوبی برای مقابله با بیماری شاربن گاوی انجام شده و برای کنترل و مبارزه با بیماری تب مالت نیز ۲۳ هزار و ۴۶۰ مورد از دام های سبک و سنگین شهرستان ایلام مورد مایه کوبی قرار گرفته اند.
وی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۶۳ مورد از سگ های گله و سگ های دارای مالک برعلیه بیماری هاری واکسن شده اند، افزود: همه این بیماری ها در زمره بیماری های مشترک انسان و دام هستند که مایه کوبی شدند.
دکتر علی رحمی در خصوص بیماری های خاص دام ها نیزیادآور شد: همچنین در این مدت ۷۱ هزار و ۷۸۹ مورد مایه کوبی برعلیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان (PPR) در جمعیت دام سبک انجام شده و ۲ هزار و ۹۲۳ راس از دام های سنگین و ۶۹ هزار و ۳۶۶ راس دام سبک نیز در برابر بیماری تب برفکی واکسینه شده اند.
وی افزود: به جهت مبارزه با بیماری های انگلی در جمعیت گاو، گوسفند و بز ۶۶ هزار و ۶۴۵ راس از این احشام مایه کوبی شده اند و ۱۴۰ هزار و ۶۷۵ متر مربع از جایگاه نگهداری این حیوانات نیز سم پاشی شده است.
وی با بیان اینکه به منظور حفظ سلامت دام ها از هرگونه بیماری این روند همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: عملیات مایه کوبی احشام و سم پاشی جایگاه نگهداری آنها به صورت رایگان و بدون دریافت هزینه از صاحبان آنها توسط دامپزشکی شهرستان ایلام انجام می پذیرد.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.