کدخبر : 3314
چهارشنبه 20 جولای 2016 - 14:50
فاقددیدگاه

حجاب و عفاف آقایان نیازمند فرهنگ سازی گسترده است

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام اظهار داشت: رعایت حجاب و عفاف یکی از ضروریات دین مبین اسلام است که پایبندی به آن مانع از بروز رفتارهای قبیح یا پوشش نامتعارف در افراد می شود.
حجت الاسلام حشمت الله رستمی افزود: به فرموده قرآن علاوه بر زنان، مردان نیز باید از نگاه شهوت آلود به نامحرمان بپرهیزند و این قشر موظف به رعایت هنجارهای اجتماعی بوده و از انجام اعمال منافی عفت باید اجتناب ورزند.
وی اظهار کرد: امروز به وفور بویژه در کلان شهرها شاهد پوشش نامتعارف برخی از آقایان و پسران جوان هستیم که با تی شرت های تنگ و چسبان و آسیتن کوتاه با مارک ها و نوشته های غیراخلاقی غربی، شلوارهای تنگ بدن نما، مدل موی نامناسب در اماکن عمومی ظاهر می شوند که بیانگر عدم رعایت حجاب و پوشش اسلامی از سوی آنها است.
رستمی تاکید کرد: در جامعه ما حجاب دو طرفه زن و مرد در اماکن عمومی نهادینه نشده و قانون مشخص و روشنی در خصوص مساله حجاب آقایان وجود ندارد که این موضوع یک آسیب است چرا که سیر تکامل سلامت و امنیت جامعه در گرو رعایت اخلاق، حجاب و عفت عمومی از سوی زن و مرد به صورت توامان است.
وی پیشنهاد کرد: مساله فرهنگ سازی حجاب و عفت آقایان در ابعاد مختلف باید بطور جدی و به دور از کلیشه ها بعنوان یک مطالبه عمومی و کنش اجتماعی از سوی رسانه ها، انجمن های مردم نهاد فرهنگی و اجتماعی و نیز با کمک تبلیغات محیطی به گفتمان غالب جامعه تبدیل شود.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.