کدخبر : 3277
سه‌شنبه 19 جولای 2016 - 13:40
فاقددیدگاه

آقای وزیر! ما سوم می شویم یا کرمانشاه؟!

مهدی کاکاخانی: پایگاه خبری جامک/ در ادوار مختلف و در جریان سفرهای استانی روسای جمهوری معمولا شاهد انتشار اخبار بسیار امیدبخشی بوده ایم و بعضا چنان وعده های رنگ و لعاب دار بیان می شود که حاضران در محل به وجد آمده و حتی به دلیل جوگیر شدن ممکن است از فرط خوشحالی و شادمانی به سمت حرکات موزون روی آورند.

بیژن زنگنه وزیر با سابقه و تاثیرگذار نفت که مردم غرب کشور به واسطه هم زبانی، از او انتظار انجام کارهای بزرگ را دارند؛‌ در جریان سفر اخیر دکتر روحانی به استان کرمانشاه و در جمع علما و ایثارگران استان که در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) برگزار شد، اظهارداشت: «استان کرمانشاه پس از خوزستان و بوشهر یکی از قطب های پتروشیمی ایران می شود و این موضوع مورد حمایت رئیس جمهوری است.»(خبرگزاری ایرنا)

 

2017464

 

این در حالی است که در طی سه سال گذشته به واسطه ی اخبار جلسات برگزار شده توسط مدیران حوزه نفت و گاز استان ایلام با وزیر نفت، وعده تبدیل شدن استان ایلام هم به قطب سوم پتروشیمی را شنیده بودیم. ولی این که افتخار تبدیل شدن به قطب سوم پتروشیمی کشور نصیب “ایلام” می شود یا “کرمانشاه”؟! خود حکایت جدیدی است که بایستی منتظر شد و چشم به راه عملیاتی شدن برنامه های دولت یازدهم ماند تا ببینیم این پیراهن خوشبختی بر تن کدام استان زاگرس نشین دوخته خواهد شد.

با توجه به این که استان ایلام ۱۱ درصد گاز و ۶ درصد نفت کشور را دارد و از نظر رتبه بندی بعد از خوزستان دومین استان گازی کشور محسوب می شود، لذا خیلی مهم نیست که قطب چندم پتروشیمی می شویم، دیگر برای ما اهمیتی نخواهد داشت که چرا با وجود این میزان ذخایر و ظرفیت منابع انرژی هنوز تشکیلات اداری شرکت نفت وگاز غرب در ایلام شکل واقعی به خود نگرفته است.؟! و یاحتی اگر در جدول رتبه بندی هم قرار نگیریم باز جای اعتراضی نیست؛ اما بعد از این همه سال و تحمل سختی های زیاد برای ما مهم خواهد بود که در برنامه ریزی های کلان و در زمان تدوین برنامه های توسعه ای، بایستی بهره گیری از این ذخایر با هدف برون رفت استان از وضعیت بیکاری، فقر و نداری در اولویت اول قرار داده شود.

جناب وزیر! مردم استان ایلام توقع دارند وزارت نفت همانند کاری که برای سایر استان های نفت خیز انجام می دهد، درصدی از منابع درآمدی از محل استخراج چاههای نفت و گاز استان ایلام را صرف فعالیت های زیرساختی، توسعه ای، فرهنگی و اجتماعی این منطقه نماید.

جناب آقای وزیر! اگر وعده داده ای و قرار است استان دیگری قطب سوم یا n ام پتروشیمی شود، نوش جانشان، بگذار بشوند؛ ولی برای اختصاص سهم ما از این نعمت خدادادی، کاری خدایی بکنید.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.