کدخبر : 3143
جمعه 8 جولای 2016 - 14:21
فاقددیدگاه

مدیریت بی خیالی در شورای شهر و شهرداری ایلام نهادینه شده است

مهدی کاکاخانی/ پایگاه خبری جامک: اسفند ۹۳ که شهردار وقت ایلام (حبیب الله منصورپور) استعفا داد و شورائیان با هیجان و شور و شوق فراوان یکی از اعضای همکار را با اکثریت آرا برای مدیریت شهرداری ایلام انتخاب نموده و متعاقب آن فضای شهر ایلام را زیر باران بنرهای خوش رنگ و لعاب مزین به عکس خوش سیمای شهردار جدید غرق در شور و شعف نمودند، هیچ کس فکر نمی کرد بعد از یک سال و اندی اختلافات بین شهرداری و شورا به جایی برسد که برای مرعوب کردن همدیگر دست به افشاگری و رونمایی از تخلفات خود نمایند و حتی کار به جایی برسد که حجت الاسلام والمسلمین لطفی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز عید فطر امسال مجبور شود شورای شهر و شهرداری ایلام را به پرهیز از اختلاف دعوت نموده و اعلام کند: «به بنده گزارش رسیده که بسیاری از امور شهری به خاطر اختلاف شورا و شهرداری خوابیده است که لازم است این اخلاف برطرف و خدمت رسانی به مردم تسریع شود.»

جالب اینجاست که با توجه به موارد یاد شده و بعد از این همه انتقاد صورت گرفته از وضعیت پیش آمده در مدیریت شهری ایلام؛ هیچ واکنشی از طرف شهردار و شورائیان بروز نداده و این بدان معناست که مدیریت بی خیالی بر فضای شهری ایلام نهادینه شده است. به نظر می رسد این نوع تفکر بدترین آسیب را به هر سیستم و مجموعه وارد می کند.

یکی از مصادیق مدیریت بی خیالی بر فضای شهر ایلام، عدم اقدام جدی برای کاهش آسیب های وارده از سیل سال گذشته می باشد. هم اکنون مشاهده می شود دال ها و نخال های بیرون زده در سطح خیابان ها همچنان رها شده اند و تلاشی برای ایمن سازی این مسیرها صورت نگرفته است. درست است که بودجه لازم برای بهسازی و ترمیم فضای های شهری آسیب دیده تخصیص نیافته است اما انتظار می رفت حداقل نسبت به آوار برداری و پاکسازی فضای پیرامونی این نقاط اقدامی اساسی و درست صورت می گرفت.

برای یافتن مصادیق بی خیالی در مدیریت شهری سوژه های زیادی در دسترس هست اما به دلیل اطاله کلام لازم به بیان نیست. بنابراین پیشنهاد می شود شهردار و مجموعه شورائیان طی یک نشست خبری مشترک با حضور رسانه های استان راهبرد و اهداف پیش رو را برای مردم ترسیم نمایند. اگر هم واقعا بن بستی در این زمینه هست و راهی برای برون رفت از وضعیت موجود متصور نیست، لازم است استاندار محترم یا معاونت امور عمرانی براساس قوانین و مقرارت موجود ورود نمایند و با اتخاذ تصمیمات کارگشاه انگیزه خدمت رسانی مطلوب و با کیفیت را به فضای مدیریت شهری ایلام بازگردانند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.