کدخبر : 3086
چهارشنبه 6 جولای 2016 - 10:39
فاقددیدگاه

پدیده ریزگردها نیازمند توجه زیاد همه کشورهای درگیر است

نماینده سازمان ملل متحد در ایران گفت:سازمان ملل سال گذشته با پیشنهاد ایران قطعنامه‌ای مبنی بر ارزیابی وضعیت گرد و غبار در جهان مصوب کرد که اجرای این قطعنامه با تمرکز بر وضعیت ایران آغاز شده است.

به گزارش جامک به نقل از ایسنا «گری لوییس» در نشست مشترک کمیته راهبردی ستاد مقابله با گرد و غبار کشور و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام که با حضور رییس سازمان حفاظت محیط ‌زیست کشور، اظهار کرد: اولین بار است که به ایلام می‌آید می‌آیم و چیزی که شاهد آن هستم بسیار ناراحت کننده است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص گرد و غبار که مشکلات بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی برای مردم به دنبال داشته ایران تنها نیست، افزود: باید گفت که سطح اطلاعات و آگاهی در این خصوص در سطح بین‌المللی افزایش یافته و باید توجه داشت که اگر بخواهیم این مشکل حل شود همکاری کشورهای غربی همسایه ایران نیاز است.

گری لوییس اضافه کرد: سازمان ملل سال گذشته با پیشنهاد ایران قطعنامه‌ای مبنی بر ارزیابی وضعیت گرد و غبار در جهان مصوب کرد که اجرای این قطعنامه با تمرکز بر وضعیت ایران آغاز شده است.

نماینده سازمان ملل متحد در ایران عنوان کرد: ۲ ماه پیش با پیشنهاد ایران و حمایت عراق و پاکستان در مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد اقدام دیگری در دستور کار قرار گرفت که در قالب آن کشورهای خاورمیانه درباره ریزگردها اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهند.

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی اجتماعی آسیا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در این قطعنامه نشست بین المللی برای بررسی و ارائه راهکارهای ریزگردها در کشور ایران برگزار شود، گفت: هر چند سازمان ملل متحد با همکاری ایران اقدام‌های موثری برداشته است، اما پدیده ریزگردها نیازمند توجه زیاد همه کشورهای درگیر است.

لوییس گفت: با توجه به اینکه گرد و غبار وارد شده به ایران از طرف کشور عراق است، انجام تدابیری چون آبخیزداری و مالچ پاشی در کانون های بحرانی این کشور منوط به تامین امنیت این منطقه است

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.