کدخبر : 2967
پنج‌شنبه 30 ژوئن 2016 - 16:38
فاقددیدگاه

عراق بازگشت سرمایه ایرانی ها را تضمین کند/ایرانی ها می توانند در حوزه نفت عراق مشارکت کنند

 استاندار ایلام گفت: دولت مرکزی عراق باید بازگشت سرمایه سرمایه گذاران ایرانی را که خواستار اجرای طرح های اقتصادی و زیربنایی در این کشور هستند، تضمین کند.
 به گزارش جامک به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در دیدار استاندار واسط عراق اظهار کرد: هم اکنون تعداد زیادی از شرکت های سرمایه گذاری ایرانی علاقه مند مشارکت در اجرای طرح های دولت عراق هستند ولی با توجه به ناامنی در این کشور، نگران بازگشت سرمایه هستند که باید دولت عراق در این زمینه تضمین های لازم را ارائه کند.

وی افزود: استان ایلام نیز در حوزه های مختلف بویژه ارائه خدمات مشاوره ای، انجام مطالعات و امکان سنجی، احداث خطوط انتقال، انتخاب سرمایه گذار، راه اندازی شبکه گازرسانی، گازرسانی به واحدهای صنعتی و خانگی و احداث جایگاه CNG آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار طرف عراقی قرار دهد.
استاندار ایلام بر شتاب بخشی در توسعه زیرساخت های اربعین با توجه به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق تاکید کرد و یادآور شد: مبادلات و همکاری های مرزی با توجه به اشتراکات دینی و فرهنگی میان ۲ استان باید روز بروز گسترش یابد.
به گفته مروارید، موافقت نامه های متعددی میان مسئولان ۲ استان در جریان دیدارهای قبلی منعقد شد که تاکنون بخشی از آنها اجرایی و بخشی نیز برای اجرایی شدن نیازمند تلاش و پیگیری بیشتر است.
وی اظهار کرد: تسریع در اجرایی شدن این موافقت نامه ها نیازمند راه اندازی دفاتر ۲ استانداری در ایلام و واسط عراق است که تحقق این امر زمینه گسترش همکاری ها و شتاب بخشی در اجرای مصوبات را فراهم خواهد کرد.
استاندار واسط نیز در این دیدار بر استفاده از تجارب جمهوری اسلامی در حوزه نفت و گاز تاکید کرد و گفت: این استان دارای منابع غنی نفت و گاز است که تاکنون بلااستفاده مانده و شرکت های ایرانی می توانند در بهره برداری از این ذخائر و اجرای طرح های در دست اجرا مشارکت کنند.
مالک خلف وادی اضافه کرد: دولت عراق تمامی هزینه های اجرایی پروژه ها را متقبل شده است بنابراین سرمایه گذاران نباید نسبت به بازگشت سرمایه خود نگرانی داشته باشند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.