کدخبر : 2819
یکشنبه 19 ژوئن 2016 - 14:46
فاقددیدگاه

پارک جنگلی بلوط ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای احداث پارک جنگلی بلوط خبر داد و گفت: هم اکنون اجرای این پارک ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رضا احمدی عصر شنبه در حاشیه بازدید استاندارد و جمعی از مسئولان استان از روند اجرایی این پارک اظهار کرد: بوستان جنگلی بلوط به مساحت ۶۰ هکتار در منطقه چغاسبز با مشارکت راه و شهرسازی، ورزش و جوانان استان ایلام و استانداری ساخته می شود.

وی افزود: این منطقه تفریحی به عنوان یکی از ارزش‌ های مهم اقتصادی استان در بحث توسعه زیرساخت‌های گردشگری و اشتغالزایی بشمار می رود.
احمدی تاکید کرد: ۳۰۰ میلیارد ریال برای احداث این مجموعه تفریحی در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی آن حدود ۵۰ درصد پیشرفت دارد.
وی یادآور شد: تاکنون ۲۰ کیلومتر برق ‌کشی، ۱۰۰ عدد جایگاه نشیمن، ۱۰۰ عدد سطل زباله، ۱۰۰ عدد آلاچیق، ۱۰۰ عدد کباب ‌پز و منقل گازی و شش سرویس بهداشتی با ۲۴ چشمه در این پارک ایجاد شده و در آینده یک باب مسجد نیز در آن ساخته خواهد شد.
احمدی گفت: واحدهای تجاری با مالکیت منابع طبیعی در این پارک ایجاد و به اشخاص واگذار خواهد شد، همچنین اماکن ورزشی از جمله زمین چمن مصنوعی، والیبال ساحلی و اسکیت در این پارک ایجاد می شود، جاده‌ای به طول ۱۰ کیلومتر نیز برای دسترسی آسان به پارک ایجاد می شود.
به گفته وی، تامین آب شرب این پارک در ۲ جایگاه به ابعاد ۵۰۰ متر مکعب و به خط لوله به طول هشت کیلومتر آماده و در برخی نقاط برای حفاظت از جنگل ‌ها و زیباسازی و محدود کردن ورود غیرضروری به جنگل نیز فنس ‌کشی‌ انجام شده است.
استاندار ایلام نیز در حاشیه این بازدید گفت: به منظور ایجاد نشاط و تقویت روحیه امید در جامعه، پارک بلوط با هدف کیفیت بهره وری و استفاده صحیح از منابع موجود به عنوان هدیه دولت تدبیر و امید به مردم ساخته می شود تا در شرایطی که با پدیده ریزگردها مواجهه ایم، بتوانیم با گسترش فضای سبز در کوتاه مدت با این پدیده مقابله کنیم.
محمدرضا مروارید بر تسریع در توسعه زیرساخت های پارک جنگلی بلوط و همکاری دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.