کدخبر : 2794
جمعه 17 ژوئن 2016 - 13:12
فاقددیدگاه

رسانه ها چراغ هدایت و روشنگری جامعه هستند

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه ها رسالت بزرگی در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی جامعه بر عهده دارند و در واقع چراغ هدایت و روشنگری جامعه هستند.

شادمهر کاظم زاده در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا مرکز ایلام اظهار کرد: رسانه ها های گروهی اعم از مطبوعات و خبرگزاری ها در تشریح وضع موجود جامعه و وضع قوانین فرا دستی به مسئولان نقش بسزایی دارند.

وی با تاکید بر اینکه برآیند حرکت فرد فرد جامعه رشد کل جامعه را بدنبال دارد، افزود: رسانه های گروهی باید با نقد درست و آگاهانه بدور از هرگونه غرض ورزی، کاستی های جامعه را نشان دهند و مسئولان را برای حل مشکلات یاری کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه شناسایی کاستی های جامعه ۵۰ درصد به حل آن کمک می کند، یادآور شد: رسانه ها در نقد و بیان مشکلات نباید تنها به نقاط ضعف توجه داشته و آنها را بزرگ نمایی کنند بلکه در کنار آن فرصت ها و نقاط قوت جامعه را نیز باید نشان دهند.
وی تاکید کرد: رسانه ایی که رسالت خود را به موقع و درست انجام دهد نقش تاثیرگذار فرهنگی خود را در جامعه ایفا کرده و به سمت دانایی دادن و آگاهی بخشی جامعه هدف پیش می روند.
کاظم زاده گفت: رسانه ها به عنوان چشم و گوش جامعه نقش پل ارتباطی بین مردم و مسئولان را دارند که مسایل و مشکلات روز جامعه را بیان می کنند تا کمک کنند راهکارهای مناسب برای آنها اتخاذ شود.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا مرکز ایلام نیز در این دیدار گفت: ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی نظام با بیش از هشت دهه فعالیت تعامل همه جانبه با مسئولان حوزه های مختلف اجرایی، قانون گذاری و قضایی در دستور کار قرار دارد.
مجید سلیمانی نژاد اظهار کرد: رسانه به عنوان پل ارتباطی بین مسئولان و مردم باید بدور از هرگونه جانبداری هم خدمات نظام و هم کاستی های آن را برای آگاهی دادن به مردم منعکس کنند.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.