کدخبر : 2791
جمعه 17 ژوئن 2016 - 13:04
فاقددیدگاه

دفاع از حَرم، حریم نمی شناسد

وقتی که پایان هشت سال نبرد با بعثی ها در مرزهای کشورمان با عراق اعلام شد، خیلی ها فکر می کردند که دیگر نیازی به دفاع نبوده و همه چیز تمام شد....

پایگاه خبری جامک/ مهدی کاکاخانی :

وقتی که پایان هشت سال نبرد با بعثی ها در مرزهای کشورمان با عراق اعلام شد، خیلی ها فکر می کردند که دیگر نیازی به دفاع نبوده و همه چیز تمام شد. غافل از این که عاملان و ایادی جنگ افروزی در خاورمیانه و دشمنان تفکر استکبار ستیزی رهبران جمهوری اسلامی، با تغییر تاکتیک، جبهه های جدیدی پیش روی فرزندان این کشور باز کردند.

پدیده شوم تروریسم دولتی با حمایت های مادی و معنوی کشورهای غربی و حامیان مزدور و خیانت کار آنها در منطقه، روز به روز به چالش اساسی برای کشورمان و کشورهای همسو با اهداف و برنامه های ما تبدیل می شد و اگر در این زمینه تدابیری اتخاذ نمی گردید، بی تردید خسارت ها و آسیب های وارده به جمهوری اسلامی به مراتب بیشتر و موثرتر از جنگ هشت ساله با کشور عراق بود.

در چند سال اخیر چنانچه در خصوص دفاع جوانان ایرانی همراه با سایر رزمندگان مسلمان در کشورهایی چون سوریه و یا عراق مطالبی بیان می شد، خیلی ها با جبهه گیری و با ابراز واکنش های منفی سعی در برجسته سازی هزینه های مادی و معنوی جمهوری اسلامی برای کشورهای عربی را داشتند. همه این ها هم بدان دلیل بود که آنان نسبت به تروریست‌ها و حامیان آنان و اهداف و کار‌های شوم آنها اطلاع چندانی نداشتند و ناآگاه بودند. حتی بیشتر افراد جامعه نمی‌توانستند اهمیت کاری که جوانان ایرانی مدافع حرم انجام می دهند را درک کنند.

شاید سال ها طول بکشد تا افراد جامعه به اهمیت کار مدافعان حرم پی ببرند و شاید هم هیچگاه شرایطی فراهم نشود که مردم به درستی بدانند جوانانی که الان در هزاران فرسنگ دورتر از خاک وطن با کسانی نبرد می کنند که هیچگونه اعتقادی به قواعد انسانی ندارند، برای چه منظوری هست و با چه انگیزه ای پشت پا به تمام تمایلات شخصی و آسایش خود و خانواده هایشان می زنند.

شوربختانه در این چند سال کسانی بودند که ناجوانمردانه دریافت حقوق های کلان و ارقام نجومی را به عنوان انگیزه اصلی این جوانان برجسته می کردند در حالی که واقعا چنین نبوده و نیست و خیلی از این افراد بدون دستمزد و تنها براساس عقیده و ایمان به هدف مقدسی که دارند، قدم در این وادی نهاده و حاضر شدند جان عزیز خویش را فدای کشور و اهداف والای نظام کنند.

مدافعان حرم، دفاع از آرمان ها را به هزاران فرسخ فراتر از مرزهای سرزمینی کشانده اند تا مردمان ساکن در جغرافیای کشورمان احساس ناامنی نکنند. آنها حریم ها را بدان نیت پیمودند که ناامنی های منطقه خللی در مسیر رشد و آبادانی کشورمان به وجود نیاورند.

بی شک مدافعان حرم به درستی میزان مصیبت و سطح گرفتاری های مردم کشورهای همسایه را درک کرده اند و همین شد که بدین گونه برای حراست از هم وطنانشان جان فشانی می کنند.

نکته اساسی و قابل تامل که شاید اهمیت آن از کشاندن دفاع به خارج از مرزهای کشور کمتر نباشد این است که؛ تا قبل از شکل گیری ناامنی ها در سوریه و عراق، بعضا در محافل خصوصی و جمع های دوستانه عنوان می شد که نسل امروزی مانند نسل اول انقلاب انگیزه ای برای دفاع از کشور را ندارند و اگر هم جنگی رخ دهد، جوانان امروز ما که در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت آگاهی چندانی ندارند، نسبت به امنیت و حراست از کشور بی تفاوت خواهند بود. اما حضور رزمنده های جوان و نسل امروزی در کنار فرماندهان و سرداران کارکشته قدیمی در جبهه های سوریه و عراق، این تصورات بی اساس را به کلی از بین برده است. این اتفاقات در دهه چهارم از عمر انقلاب اسلامی نشان دهنده نهادینه شدن تفکرات ضد استکباری نسل های بعدی و بالنده شدن درخت تناور جمهوری اسلامی ایران است.

هم اکنون مشاهده می شود گروه های مدافع حرم از جوانان نسل سومی انقلاب تشکیل شده اند که خیلی از آنان در زمان جنگ تحمیلی به دنیا نیامده و یا آن زمان کودکانی خردسال بوده اند که از وطن پرستی، ایثار و شهادت درک عمیقی نداشته اما امروز همین جوانان همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس و روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی، از همه تعلقات دنیوی، از موهبت حضور در کانون خانواده و از لذت بردن در کنار زن و فرزندان خردسال خود چشم پوشی می کنند و قدم در مسیرهای پرخطری گذاشته اند که شاید ماه ها و یا سال های زیادی طول کشد تا امثال ماها بفهمیم که برای دفاع از حَرم، حریمی وجود ندارد و  آن هدف مقدسی که مدافعان به دنبالش بودند، چه بوده است؟ و میوه ارزشمند این جانفشانی ها کی و چه زمانی برای ما به بار می نشیند.

 

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.