کدخبر : 2758
سه‌شنبه 14 ژوئن 2016 - 18:37
فاقددیدگاه

امروز مردم بیش از انتخابات ۹۲ به تدبیر دولت یازدهم امید بسته‌اند

استاندار ایلام گفت: رأی مردم در ۷ اسفند ۹۴ نشان داد که مردم بیش از انتخابات سال ۹۲ به تدبیر دولت یازدهم امید بسته‌اند.

«محمدرضا مروارید» بیان داشت: ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ از یک نظر نقطه‌ی عطفی در تاریخ تحولات سیاسی و اجتماعی پس از انقلاب به شمار می‌رود زیرا در این مقطع با توجه به انبوه مشکلات ایجادشده در کشور عموم مردم و جریان‌های سیاسی مؤثر کشور به این جمع‌بندی رسیدند که با انتخاب مشی اعتدال و میانه‌روی این گفتمان به عنوان گفتمان غالب پذیرفته شود و در این انتخابات هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان معتدل با گرایش مشخص به گفتمان اعتدال، درصدد تغییر وضعیت نامطلوب ایجادشده برای کشور بودند.

استاندار ایلام افزود: علاوه بر جریان‌های سیاسی اکثریت رأی‌دهندگان هم به این جمع‌بندی رسیده بودند که تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات برگزیدن مشی اعتدال و میانه‌روی است که انتخابات هفتم اسفندماه بار دیگر نشان داد مردم همچنان به این رویکرد اعتماد دارند و آن را برای اداره کشور صاحب توان، صلاحیت و کارآمدی می‌دانند.

مروارید خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در شرایطی سرکار آمد که کشور با مشکلات متعددی مواجه بود که این شرایط هم ریشه در تحریم‌های ظالمانه‌ی بین‌المللی داشت و هم بر اثر سوء مدیریت روز به روز بر عمق و شدت آن‌ها افزوده می‌شد.

وی ادامه داد: این مشکلات درست زمانی حادث شدند که درآمدهای افسانه‌ای نفت با یک مدیریت مبتنی بر عقلانیت و تدبیر می‌توانست رشد و شکوفایی اقتصادی برای کشور به دنبال داشته باشد ولی با کمال تأسف تورم لجام‌گسیخته توأم با رکود و رشد منفی اقتصادی حاصل آن سوء مدیریت‌ها و تصمیمات خلق‌الساعه بود.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید با اشراف به مشکلاتی که کشور با آن مواجه بود در نخستین گام تیمی از زبده‌ترین و کارکشته‌ترین مدیران اجرایی کشور را در رأس امور به کار گمارد که همین عامل در طول سه سال گذشته باعث بازگشت آرامش و تعادل از دست رفته به کشور و محوریت یافتن کار کارشناسانه در اداره‌ی امور شد.

مروارید گفت: برای از میان بردن تحریم‌های ظالمانه دولت مجموعه‌ی کم‌نظیر از دیپلمات‌ها را مأمور مذاکرات هسته‌ای کرد که با حمایت و راهنمایی مقام معظم رهبری توانستند سازمان تحریم‌های ظالمانه که درواقع به یک جنگ تمام‌عیار علیه کشور تبدیل‌شده بود را در هم شکستند و ضمن آشفته کردن و بر هم زدن خواب‌ها و نقشه‌های دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی در برابر زبده‌ترین دیپلمات‌های ۶ قدرت بزرگ دنیا حقوق حقه‌ی ایران را تثبیت نمودند تا چرخ اقتصاد و معیشت مردم همراه با سانتریفیوژها به گردش درآید.

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ در طول تاریخ روابط بین‌الملل در نوع خود بی‌نظیر است، تأکید کرد: ناگفته پیداست که آشکار شدن نتایج توافق و برطرف شدن کامل آثار سوء تحریم‌ها نیاز به زمان دارد و این‌گونه نیست که یک‌شبه تمامی مشکلات کشور پس از برجام حل شود و افزایش نامتعارف انتظارات از برجام حربه‌ی دیگر مخالفانی است که منافع جناحی و سیاسی را بر مصالح عالیه کشور ترجیح می‌دهند.

استاندار ایلام با اشاره به افزایش مبادلات دیپلماتیک پس از برجام تصریح کرد: در دوران تحریم روابط دیپلماتیک و اقتصادی ما با محدودیت‌های جدی روبرو شد اما با برداشته شدن تحریم‌ها شاهد افزایش رفت‌وآمد هیئت‌های سیاسی – اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته و تمایل آن‌ها به سرمایه‌گذاری و افزایش میزان مبادلات اقتصادی با ایران هستیم که انشاء الله در آینده‌ای نزدیک نتایج این افزایش سطح و حجم مبادلات نیز در آینده‌ی نزدیک را شاهد خواهیم بود.

مروارید ادامه داد: افزایش صادرات نفت کشور از هشتصد هزار بشکه در روز در دوران تحریم به بیش از دو میلیون بشکه در روز ازجمله نتایج اجرایی شدن برجام است هرچند این اتفاق به واسطه پایین آمدن قیمت نفت نتوانسته آن گونه که باید و شاید بر اقتصاد کشور اثر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دولت علاوه بر گسترش روابط اقتصادی با دنیا به صورت جدی به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه‌بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصاد داخلی است و به صورت توأمان هر دو سیاست را دنبال می‌کند و سرمایه و تکنولوژی خارجی را مکمل و در خدمت توسعه درون‌زای کشور می‌داند اما به هر ترتیب اولویت اصلی دولت بهره‌گیری و شکوفا نمودن توان و ظرفیت داخلی است.

وی با بیان اینکه در داخل کشور نیز دولت تدبیر و امید اقدامات چشمگیری را انجام داده است، ادامه داد : با اعمال انضباط مالی دولت تلاش‌ها برای مهار غول لجام‌گسیخته‌ی تورم ۴۰درصدی که در سال‌های پایانی عمر دولت نهم معیشت مردم را دچار تنگناهای اساسی کرده بود در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه بر طبق آخرین آمار هم‌اینک تورم به مرز۱۰ درصد رسیده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک ضمن تک‌رقمی شدن نرخ تورم شاهد بازگشت رونق اقتصادی و خروج از رکود نیز باشیم.

مروارید ایجاد فضای آرام و باثبات و از بین بردن فضای پرهیجان و ملتهب ناشی از سیاست‌های خلق‌الساعه و غیرکارشناسی کشور را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: به رغم سروصدای زیاد و تبلیغات همه‌جانبه‌ی مخالفان، رأی مردم در ۷ اسفند ۹۴ نشان داد که مردم بیش از انتخابات سال ۹۲ به تدبیر دولت یازدهم امید بسته‌اند و اسیر این تبلیغات سیاسی نخواهند شد.

وی اجرای طرح تحول سلامت را از اقدامات قابل‌تحسین دولت ذکر کرد و افزود: کاستن از مشکلات معیشتی و درمانی مردم، حل مشکل بیکاری، مسائل زیست‌محیطی، اهتمام جدی به مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر در این حوزه بنیادین، توسعه روابط با کشورهای همسایه و … از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید است که پرداختن به هر کدام از آن‌ها مجال بیشتری را می‌خواهد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه با روی کارآمدن مجلس جدید توان دولت بیش از گذشته در خدمت ارتقاء و توسعه کشور قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: با تمام تلاش‌هایی که در دولت یازدهم انجام‌شده حجم مشکلات و مسائل برجای‌مانده از گذشته آن‌چنان زیاد است که نباید انتظار داشته باشیم در ظرف دو سه سال برطرف شوند و در این زمینه رسانه‌ها و کارشناسان باید مسائل را برای مردم تبیین کنند.

منبع: ایسنا منطقه ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.