کدخبر : 2751
سه‌شنبه 14 ژوئن 2016 - 13:21
فاقددیدگاه

قربانیان یک تغییر در دانشگاه!

پایگاه خبری ویرا در یاداشتی به موضوع طولانی شدن دوران سرپرستی دانشگاه پیام نور و همچنین مشکلات پیش آمده برای این مرکز علمی پرداخته است.

استان ایلام با همه ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی ، از ابتدای راه اندازی اولین دانشگاه در استان تاکنون محل تاخت و تاز و بروز ناملایمات و برخی رفتارهای سلیقه‌ای بوده که به حاشیه رفتن اساتید سرشناس استان و فرار آنها به استان‌های دیگر و حتی خارج از کشور نشان همین خشک‌مغزی‌ها و کج سلیقگی هاست.

یکی از این دانشگاه‌ها ،پیام نور ایلام است. با استعفای سید محمد طاهری مقدم از ریاست دانشگاه پیام نور به قصد جلوس بر کرسی سبز بهارستان و با قبول استعفای وی از سوی رئیس دانشگاه پیام نور، طی حکمی دکتر قباد منصوری بعنوان مسئول امور جاری پیام نور استان ایلام منصوبو چند ماه بعد سرپرست این دانشگاه شد.

دانشگاهی که در بین سه دانشگاه استان از حیث پذیرش دانشجو محسوب می شود یک سال است با سرپرست اداره می شود که برای یک محیط علمی پژوهشی مثل دانشگاه پیام نور نشانه‌ی بی تدبیری است.

دست‌پخت نماینده سابق مردم حوزه شمالی ایلام و سرپرست فعلی پیام نور استان که سرپرستی دانشگاه آزاد ایوان را در کارنامه دارد به مدت یک سال است به صورت سلیقه ای برخی را در حاشیه و برخی دیگر را از عرش به فرش رسانده است و بالعکس. البته شوربختانه این یکی از الزامات مدیریت و ریاست در استان ایلام است.

سرپرست محترم در بدو حضور در این مقام شامخ با نگاه قبیله‌ای و البته بیشتر با هدف تسویه حساب با رئیس قبلی پیام نور استان و هم چنین در راستای اجرای منویات شخص نماینده ،خدم و حشم و سایه‌های ایشان اقدام به قلع و قمع نیروهای غیر هم‌سو نموده و کارمندان ارشد دانشگاه که منتصب به یکی از ایلات استان بودند را از دم تیغ گذرانید و آنها را در سمت‌های دون‌پایه و برخی را بدون پست در راه‌پله ای به بیکاری گمارده اند.

بامزه این فعل وقتی است که فقط نیم ساعت پس از اعلام نتایج انتخابات مجلس دهم برای تلطیف فضای دانشگاه یکی از ملکشاهی‌ها که قبلا مورد غضبشان بود را به سمت مدیریت اداری منصوب می‌نمایند.

یکی از همین کارمندان دانشگاه پیام نور که به دنبال طرح دعوای حقوقی در دادگاه علیه پیام نور استان است به ویرا گفت: حدود هفت ماه است در راه پله ای که بیشتر شکل یک دخمه است بدون پست و عنوان به حال خودم رها شده ام و بارها بدون دلیل خاصی ۱۲ و ۷ روز از حقوق بنده رو کسر کردن و همچنین وقتی مرخصی استعلاجی داشته‌ام ، نقش پزشک معتمد را بازی و با صلاحدید خود اقدام به کسر حقوق اینجانب نموده اند.

این کارمند دانشگاه پیام‌نور استان که نخواست اسمی از وی برده شود ادامه داد: شخصی به نام میم که از نیروهای قراردادی دانشگاه و از اقوام نزدیک نماینده سابق ایلام می باشد به مدت ۷۲ روز در محل کار خود حاضر نشده و با سرپوشی که بر غیبت بدون موجه‌اش نهاده اند وی هم اینک در محل کار ” گردو می‌شکند و بشکن می زند.”

به این همه نواقص، به حاشیه کشاندن برخی از اعضای هیات علمی ، اساتید دانشگاه و همچنین توقف پنج پروژه عمرانی و بلاتکلیفی چند تن از پرسنل و نارضایتی دانشجویان در برخی از مواقع که کارمندان تبعیدی مدام در حراست دانشگاه در حال رفت و آمد بودند و کسی پاسخگوی آنها نبود را اضافه نمایید.

امیدواریم جناب مهندس مروارید؛استاندار ایلام،نمایندگان جدید استان در مجلس و دکتر رستمی ابوسعیدی هرچه سریعتر در انتخاب ریئس جدید دانشگاه پیام نور استان ایلام بکوشند چون این امر بی‌اعتمادی‌ و تبعات زیادی از جمله کاهش دانشجو و همچنین به ثمر ننشستن برنامه های بلند مدت علمی دانشگاه را در پی خواهد داشت.

منبع: پایگاه خبری ویرا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.