کدخبر : 2713
یکشنبه 12 ژوئن 2016 - 19:49
فاقددیدگاه

وجود اختلاف در دیدگاه به پویایی علمی و رشد همه جانبه کشور می انجامد

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: وجود اختلاف دیدگاه ها و برداشت های گوناگون از مسائل مختلف، لازمه پویایی، تولید علم و رشد همه جانبه در یک کشور است.

حجت الاسلام حشمت رستمی اظهار کرد: یکی از مهم ترین عوامل پویایی هر جامعه وحدت و همگرایی میان آحاد مردم ، مسئولان و به ویژه نخبگان است، بطور قطع در هر جامعه ای سلیقه های مختلف فکری وجود دارد و سبک و شیوه افراد در اجرای امور متفاوت است، کسی نمی تواند در آن واحد به همه طرز تفکرها و شیوه ها معتقد باشد و به لحاظ منطقی نیز مقدور نیست.

وی افزود: موضع گیری افراد در قابل این جریان بسیار تعیین کننده است، این موضع گیری بایستی مبتنی بر رویه صبر ، مدارا ، تعامل و همفکری باشد، تفاوت دیدگاه ها نه تنها نقطه منفی تلقی نمی شود، بلکه امتیاز است.
این فعال مسائل فرهنگی یادآور شد: نخبگان جامعه دارای خلاقیت فکری بوده و روش های مختلف را پیش روی افراد جامعه قرار می دهند، این اختلاف دیدگاه ها نباید به گونه ای باشد که نظم و انضباط اجتماعی و وحدت رویه در اداره کشور را مخدوش کند.
رستمی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان نظام اضافه کرد: تاکیدات معظم له ناظر بر همین مساله است که مدیران جامعه و نخبگان علمی و سیاسی و همه افراد ضمن اینکه ممکن است در مواردی با یکدیگر اختلاف نظر و رای داشته باشند، اما وحدت و اتحاد خود را ذیل عنوان جمهوری اسلامی حفظ می کنند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام تاکید کرد: بنابراین آنچه استنباط می شود حفظ روحیه و رویه اتحاد و همدلی با داشتن تفاوت دیدگاه هاست.
حجت الاسلام رستمی ادامه داد: یکی از مسائل اعتقادی در حوزه نظام سیاسی و مملکت داری اعتقاد بر اصل مترقی ولایت فقیه است که یک اصل مسلم قانونی و شرعی بوده و کسی نمی تواند این موضوع را منحصر به خود دانسته و یا آن را مختص گروه و یا جریان خاصی بداند.
وی گفت: نظام اسلامی تنوع سیاسی و فرهنگی را ذیل عنوان جمهوریت و اسلامیت پذیرفته و همه گروه هایی که این دو اصل را قبول دارند، بطور قطع معتقد به ولایت فقیه هستند.
به گفته رستمی، این اصل راهبردی یک مساله فراجناحی و عام در همه تفکرات اسلامی است و البته عالی ترین دستآورد و ثمره حفظ وحدت رویه در جامعه و اتحاد میان افراد و گروه های مختلف نیز از تقویت پایه های ولایت فقیه ناشی می شود.
وی یکی از معضلات فرهنگی در عصر کنونی را گسست فرهنگی میان نسل ها دانست و اظهار کرد: میان نسل دهه های ۶۰ ، ۷۰ و ۸۰ تفاوت سلیقه و ذائقه های فرهنگی برجسته ای قابل مشاهده است.
وی یادآور شد: ساختار اجتماعی کشور ما و سیستم فرهنگی موجود آنگونه که باید نتوانسته فضیلت ها و ارزش ها را به نحو کامل به نسل های بعدی منتقل کند که نتیجه این جریان، فاصله فکری میان نسل های جدید و آنچه که به عنوان ارزش ها تلقی می شود، خواهد بود.
این فعال فرهنگی و مذهبی افزود: برای تقویت و ایجاد همبستگی بویژه از منظر فرهنگی میان نسل های مختلف باید با بکارگیری همه افراد و سلایق و همچنین اعتماد به اقشار جوان و نوجوان فضایی را فراهم کنیم تا ضمن فرصت دهی به نسل جدید برای ابراز خلاقیت خود محتوای اصیل فرهنگی را به آنان منتقل کنیم.

منبع: ایرنا ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.