کدخبر : 2710
یکشنبه 12 ژوئن 2016 - 19:45
فاقددیدگاه

راه اندازی کنسولگری عراق در ایلام ضرورت اقتصادی و اجتماعی دارد

 ایجاد کنسولگری کشور عراق در این استان ضرورت فنی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

 به گزارش جامک به نقل از روابط عمومی اتاق ایلام، شعبان فروتن در جریان دیدار هیات رییسه اتاق مشترک ایران و عراق با سفیر عراق در ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش عمده ای از تردد زوار و صدور کالای ایرانی به کشور عراق در مرز بین المللی مهران انجام می گیرد و همچنین تعدادی از اتباع عراقی از جمله معاودین ساکن ایلام هستند، بنابراین برای رسیدگی به امور آنان می طلبد کنسولگری عراق در این استان ایجاد و دایر شود.

وی به موضوع استقبال از توسعه فعالیت های اقتصادی ایران با عراق به ویژه استان های مرزی از جمله استان ایلام با استان های کشور همسایه اشاره و تاکید کرد: معتقدیم با توجه به شرایط جغرافیایی و همجوار استان ایلام با کشور عراق می توان از این فرصت به نحو شایسته ای استفاده کرد.
نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه از سرمایه گذاری های مشترک بخش خصوصی این استان با طرف عراقی برای ایجاد شهرک های صنعتی در نوار مرزی استقبال می شود، افزود: باید بدنبال این باشیم که با ایجاد واحدهای صادرات محور در نوار مرزی، هزینه تولید را به منظور تامین بازار کشور همسایه کاهش دهیم.
فروتن همچنین خواستار صدور ویزای متعدد برای تجار و بازرگانان فعال این استان به منظور بازاریابی و همچنین پیگیری مطالبه های آنان از تجار عراقی شد و گفت: مدتی است ویزای متعدد از سوی سفارت عراق برای تجار صادر نمی شود که ضرورت دارد هر چه زودتر این مشکل رفع شود.
رییس اتاق بازرگانی ایلام از سفیر عراق در ایران دعوت کرد که به این استان سفر کند و از نزدیک با ظرفیت های مرزی این منطقه آشنا شود.
سفیر عراق در ایران نیز قول مساعد داد که زمینه صدور ویزای متعدد را در آینده نزدیک فراهم کند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.