کدخبر : 2415
پنج‌شنبه 2 ژوئن 2016 - 20:53
فاقددیدگاه

تغییر کاربری قلاقیران به استادیوم ورزشی!

بدون شک کوه مخروطی شکل قلاقیران ظرفیت تبدیل شدن به یک استادیوم پنج طبقه و چند صد هزار نفری سرپوشیده با صرف هزینه ها ناچیزی در حد ساخت بلوار فارابی شهر ایلام را دارا می باشد. تنها کافیست شکم این کوه را شکافته و به اندازه دلخواه خاکبرداری صورت گیرد و در یک فرایند کوتاه مدت به راحتی آب خوردن ایلام هم صاحب استادیوم سرپوشیده شود.

طنز….

مهدی کاکاخانی / پایگاه خبری جامک:

نفت به عنوان یک ماده زیرزمینی دارای رنگ و بوی خاصی می باشد ولی در یک پدیده نادر نفت استخراجی از چاه های استان ایلام نه بو دارد، نه قابلیت اشتعال و نه امکان اشتغال؟! اما در کمال ناباوری همین نفت ایلام پس از طی مسیر طولانی از طریق لوله های پیچ در پیچ و به هم تنیده و انتقال به استان همجوار، هم بویش درآمده و هم به راحتی می سوزاند و هم افراد بیکار زیادی را به خود مشغول نموده است!

خوشبختانه وزارت نفت که خاطر مردم استان ایلام را خیلی می خواهد و از جان خودشان بیشتر به ایلامی ها توجه دارند، راضی نیستند برای یک لحظه هم شده بوی بد این ماده ی خطرناک و سمی به مشام هم استانی های ما برسد حتی حاضر نیستند کارگران خطوط انتقال هم از اهالی استان ایلام انتخاب شوند تا بدین وسیله آسیب دیدن مردم ما به حد صفر رسانده شود. بنابراین برای همین منظور برخود لازم می دانیم از زحمات این عزیزان تشکر نماییم.

اما وزارت نفت و گاز یک اقدام بزرگ و قابل تقدیر دیگری نیز در حق ما انجام داده است. برای این که ساکنان استان همجوار از مردم ایلام به خاطر بوی بد نفت تحویلی به آنها ناراحت نشوند و دلگیری ها پیش نیاید، در عوض اقدام به ساخت استادیوم های مجهز، راه های چهاربانده، حمایت از تیم های ورزشی متعدد و توسعه مراکز اوقات فراغت نموده و از این طریق تا حدودی موجب خوشحالی آنها شده است. به عنوان نمونه چند شب پیش از طریق تلویزیون شاهد برگزاری فینال جام حذفی بین تیم های استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان در یکی از همین هدایای وزارتخانه بودیم که گزارشگر بازی به شدت ذوق زده شده بود.

ناگفته نماند چند سالی هست در برخی از مناطق ایلام به جای بوی نفت، بوی گاز استشمام می شود. اگر ما هم بتوانیم با مدارک و مستندات ثابت کنیم که بوی گاز مردم ما را آزار می دهد البته کار سختی هست چون بوی گاز نه می شود از آن عکس گرفت و نه اینکه فیلم برداری کرد؛ تنها بایستی نماینده ی خود وزارتخانه چند روز در منطقه بیتوته نماید که با توجه به عدم امکانات رفاهی و تفریحی برای آنها این کار هم بسیار کار سختی هست، اما در هر صورت اگر موفق شدیم، جاده پالایشگاه گاز که اختصاصی اعلام شده و در حال حاضر حوادث رانندگی در آن مسیر تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار ندارد، خواهیم توانست عمومی اش کنیم تا حداقل اگر خدای نکرده فردا روز کسانی که در ایام تعطیلات به قصد خوردن جوجه کباب در این مسیر تردد دارند دچار حادثه ی رانندگی شدند بتوانند از خدمات بیمه ای بهره مند گردند. همچنین اگر موفقیت لازم حاصل شد و بتوانیم بد بو بودن گاز ایلام را اثبات نماییم، فرصت خوبی خواهد بود تا ما هم ساخت یک استادیوم سرپوشیده را تقاضا نماییم.

البته همانطور که همه ما می دانیم  ایلام کوه های مرتفع زیادی دارد و تاکنون هم از این مزیت استفاده نشده است! از طرفی با هدف عملی شدن تقاضای ساخت ورزشگاه و از همه مهمتر در جهت کاهش هزینه ها و صرفه جویی در منابع ارزی و ریالی وزارت نفت که بدون شک برای خرید دکل های حفاری بیشتر نیاز هست تا فعالیت های دیگر! بهتر است کوه قلاقیران که هیچگونه خاصیتی جز برای استفاده در لگو سایت ها و پوستر جشنوارها ندارد، تغییر کاربری داده و از این فضا برای ساخت یک ورزشگاه استفاده شود.

بدون شک کوه مخروطی شکل قلاقیران ظرفیت تبدیل شدن به یک استادیوم پنج طبقه و چند صد هزار نفری سرپوشیده با صرف هزینه ها ناچیزی در حد ساخت بلوار فارابی شهر ایلام را دارا می باشد. تنها کافیست شکم این کوه را شکافته و به اندازه دلخواه  خاکبرداری صورت گیرد و در یک فرایند کوتاه مدت به راحتی آب خوردن ایلام هم صاحب استادیوم سرپوشیده شود.

اما چرا قلاقیران؟!

اول اینکه؛ کوه قلاقیران خارج از محدوده نقشه های طرح جامع شهری قرار گرفته و اداره راه و شهرسازی که این روزها تنها وقت خود را صرف جلوگیری از ساخت و ساز در زمین های کمربند شمالی نموده فرصت لازم برای مانع تراشی ساخت در این نقطه را پیدا نخواهد کرد.

دوم اینکه؛ هرچند وقت یکبار مالکیت قلاقیران بین اداره منابع طبیعی و محیط زیست دست به دست می شود و این دو اداره هیچگاه به تفاهم نخواهند رسید لذا می شود به راحتی از اختلاف فی مابین سوء استفاده نموده و تا آنها در اندیشه تشکیل جلسه و اجرای مصوبه هستند ورزشگاه به بهره برداری خواهد رسید.

سوم اینکه؛ به دلیل مرتفع بودن این اثر طبیعی و چشم انداز زیبا، پشت بام آن فضای مناسبی برای تبلیغات محیطی دارد. بنابراین با نصب داربست فلزی و بنر که این روزها کاربرد زیادی دارند؛ امکان جذب اسپانسر از بین مسافرینی که فرودگاه بین المللی ایلام را برای سفر به اروپا و کشورهای دوردست انتخاب نموده اند، وجود دارد.

چهارم اینکه؛ چون قلاقیران الگویی از میدان آزادی تهران هست یا برعکس میدان آزادی برگرفته از قلاقیران می باشد به راحتی ظرفیت جهانی شدن این مکان ورزشی تازه تاسیس و مدرن وجود دارد و متعاقب آن رونق گردشگری و حضورتوریست ها به طرز خیره کننده ای افزایش می یابد در نهایت سیاه چادری که سالهاست به میراث فرهنگی و گردشگری این استان خدمات شایانی ارائه نموده نفس راحتی کشیده و برای همیشه بازنشسته خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.