کدخبر : 2408
پنج‌شنبه 2 ژوئن 2016 - 19:54
فاقددیدگاه
نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی؛

در برنامه ششم توسعه برای منطقه مهران هیچ برنامه و جایگاهی دیده نشده

نمایندگان به جای دخالت در تغییر مدیران یا ورود به حوزه های کاری آنها باید با ارائه و براساس معیارهای مشخص بر روند مدیریت ها نظارت کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: نمایندگان به جای دخالت در تغییر مدیران یا ورود به حوزه های کاری آنها باید با ارائه و براساس معیارهای مشخص بر روند مدیریت ها نظارت کرد.

به گزارش جامک به نقل پایگاه خبری دانشگاه ایلام؛ جلال میرزایی روز پنجشنبه در دیدار با مسئولان، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ایلام در خصوص ورود نمایندگان در حوزه تغییر مدیران و مسئولان دستگاه های استان گفت: نکته قابل ذکر اینکه ورود به تغییر مدیران به عنوان تکرار تجربه اشتباه گذشته ، موجب آسیب دیدن استان شده است و نمایندگان به جای تغییر بر عملکرد آنها نظارت کنند.

میرزایی گفت: یکی از مشکلات در سطح کلان کشوری و استان هدر رفت منابع و اعتبارات به علت ضعف نظارتی از سوی دستگاه های نظارتی است که باید فرایند نظارت ها از سوی دستگاه های نظارتی جدی تر لحاظ و اعمال شود.
وی ابراز امیدواری کرد: در مجلس دهم همگام با کشورهای مترقی دنیا که فرایند توسعه آنها بر مبنی ۸۰ درصد نظارت و ۲۰ درصد اجرا یا قانون گذاری است این مجلس نیز ۸۰ درصد نظارت بر عملکرد دستگاه ها و اجرای درست قوانین و ۲۰ درصد قانون گذاری را در دستور کار باشد.
وی با بیان اینکه دغدغه اصلی من به عنوان نماینده مردم توسعه و پیشرفت استان است گفت: برای رسیدن به توسعه و تعالی باید در روند مدیریتی بازنگری شود.
نماینده حوزه انتخابیه ایلام در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: دولت باید در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه ای به استان کمتر توسعه یافته ایلام و منطقه مهران داشته باشد.
وی یادآور شد: بر اساس گزارش های اخیر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در برنامه ششم توسعه و برای منطقه مهران هیچ برنامه و جایگاهی دیده نشده است.
میرزایی افزود: نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با همفکری، همراهی و حمایت مجموعه دانشگاه دانشگاهیان، نخبگان و مسئولان به ویژه مدیریت و برنامه ریزی استان باید در این زمینه راهکارها و پیشنهاداتی ارائه شود و نمایندگان نیز با چانه زنی و رایزنی توسعه استان ایلام به خصوص منطقه مهران را در برنامه ششم توسعه بگنجانند.
وی تاکید کرد: اگر استان ایلام و منطقه مستعد و سرشار از ظرفیت مهران وارد برنامه ششم توسعه گنجانده نشود استان ایلام در خلال اجرای این برنامه از لحاظ اعتبارات و تخصیص منابع مالی دچار مشکل می شود.
رئیس دانشگاه ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: دانشگاه ایلام با هدف توسعه استان و اجرایی شدن هر چه بهتر راهکارها و پیشنهادات هیات علمی یک اتاق فکر در این مرکز علمی و پژوهشی ایجاد شود.
محمد علی اکبری افزود: یکی از مشکلات دانشگاه و دانشجویان در گذشته عدم شناخت درست و صحیح آنها از نامزدهای مجلس بود که در انتخابات مجلس دهم با انجام مناظره های نامزدها این معضل مرتفع شد.
وی افزود: این مناظره ها که با شرکت نامزدها و حضور دانشجویان برگزار شد کاهش دوری و جدایی دانشجویان از مسایل اجتماعی را بدنبال داشت.
در این نشست که در محل سالن حوزه ریاست دانشگاه ایلام برگزار شد، حاضرین به ارائه دغدغه ها و پیشنهادات پیرامون مسایل مختلف پرداختند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.