کدخبر : 2386
پنج‌شنبه 2 ژوئن 2016 - 12:27
فاقددیدگاه

وزنه بردار ایلامی نایب قهرمان رقابت های بین الملی جام فجر شد

علی هاشمی وزنه بردار شایسته ایلامی عضو تیم ملی وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران در دسته 94 موفق شد به عنوان نایب قهرمانی رقابت های بین الملی جام فجر دست یابد.

علی هاشمی وزنه بردار شایسته ایلامی عضو تیم ملی وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران در دسته ۹۴ موفق شد به عنوان نایب قهرمانی رقابت های بین الملی جام فجر دست یابد.

 در دومین روز از رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر که با حضور نمایندگان ۳۲ کشور در تهران پیگیری می شود، امروز (چهارشنبه) وزنه برداران دسته ۹۴ کیلوگرم کار خود را آغاز کردند.

علی هاشمی توانست در حرکت اول و دوم حرکت یک ضرب خود وزنه های ۱۷۰ و ۱۷۳ را مهار کند اما در بلند کردن وزنه ۱۷۷کیلوگرم ناکام ماند و به مدال نقره رسید.
وی در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان با بلند کردن وزنه ۱۷۴ صاحب مدال نقره شده بود.
این وزنه بردار شایسته و جوان تیم ملی وزنه برداری، در حرکت دو ضرب وزنه های ۲۰۱ و ۲۱۲ کیلوگرمی را بالای سر برد ولی نتوانست حرکت سوم و وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را مهار کند و با مجموع ۳۸۵ کیلوگرم دو مدال نقره دیگر را نیز بدست آورد.
در این دسته سهراب مرادی در حرکت یک ضرب و دو ضرب و مجموع موفق شد سه مدال طلا بگیرد.
در این گروه که هشت وزنه بردار حضور داشتند که سهراب مرادی پس از پایان محرومیت سه ساله خود با بلند کردن وزنه ۱۸۰ کیلوگرمی صاحب مدال طلا در یک ضرب شد تا بازگشت خوبی به میادین داشته باشد.
وی از انجام حرکات دوم و سوم خود صرف نظر کرد.
مرادی در ماه های اخیر با روی سربردن وزنه های ۲۰۰ و ۱۸۸ کیلوگرم در لیگ و تمرینات، رکورد حرکات یک ضربه دسته های ۹۴ و ۱۰۵ کیلوگرم جهان را به صورت غیر رسمی جابجا کرده بود.
در این دسته سیمن لیندر از قزاقستان دارنده مدال نقره جوانان آسیا با مهار کردن وزنه ۱۷۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.
الکساندر ایوانوف از روسیه دارنده مدال طلای ۲۰۱۳ جهان نیز در این دسته با بلند کردن وزنه ۱۷۰ کیلوگرم و به دلیل داشتن بیشتر نسبت به حریف قزاقستانی، چهارم شد. نخستین دوره از رقابت های بین المللی وزنه برداری جام فجر و گزینشی المپیک ریو با حضور تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در تهران در حال برگزاری است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.