کدخبر : 2381
پنج‌شنبه 2 ژوئن 2016 - 12:18
فاقددیدگاه

مراقب نشت اطلاعات در فضای مجازی باشید

Default Icon

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام اعتماد مردم به نرم‌افزارها در شبکه‌های اجتماعی را یک اشتباه بزرگ خواند و از کاربران فضای مجازی خواست مراقب نشت اطلاعات در این شبکه‌ها باشند.

سرگرد «علی عباسی‌کسانی» اظهار کرد: مکانیزه شده سیستم‌های اداری و سهولت دسترسی به منابع، کار را برای افراد آسان نکرده و آنچه امروز از آن به ‌عنوان مزیت و سهولت دسترسی در فضای مجازی نام ‌برده می‌شود به راهی برای افشاء اطلاعات محرمانه سرقت و کلاهبرداری مبدل شده است.

وی افزود: افراد به ‌جای استفاده از سیستم‌های امن شده اتوماسیون اداری، شبکه‌های اجتماعی ناامن موبایل را برای تبادلات اداری و شخصی خود انتخاب کرده‌اند که این موضوع می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را برای فرد و سازمان به همراه داشته باشد.

کسانی به کارکنان ادارات و کاربران فضای مجازی توصیه کرد و گفت: به نرم‌افزارهای شبکه‌های اجتماعی به ‌عنوان راهی ساده برای تبادل اطلاعات شخصی و محرمانه اعتماد نکرده و اقدام به ارسال اطلاعات شخصی و سازمانی خود بر روی این نرم‌افزارها نکنند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرائم اینترنتی را دارد و از عموم مردم تقاضا داریم در صورت مواجهه با جرائم اینترنتی مراتب را سریعاً به وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش یا با شماره تلفن‌های ۶۵-۲۱۸۲۳۶۱-۰۸۴ تماس حاصل کنند.

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.