کدخبر : 2372
چهارشنبه 1 ژوئن 2016 - 14:30
فاقددیدگاه
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام؛

دیپلماسی تجاری؛ ابزاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: دیپلماسی تجاری ابزاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: دیپلماسی تجاری ابزاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مهندس «یاراله نصیری» اظهار کرد: طرح‌های صنعتی موادغذایی، شوینده‌ها، تولید مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی به عنوان اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان نظر سرمایه‌گذاران عراقی را برای مشارکت در اجرای آنها به خود جلب کرده است.

وی به حضور دو روزه هیات‌های تجاری عراق در استان اشاره و افزود: توسعه صادرات غیرنفتی و تلاش برای فاصله گرفتن از اقتصاد بدون نفت از مهمترین مولفه‌های دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اضافه کرد: شناسایی ظرفیت و پتانسیل‌ها و فراهم کردن بستر معرفی کالاهای صادراتی به بازارهای هدف از اولویت‌های کاری این سازمان است.

نصیری ادامه داد: برقراری ارتباط با انجمن‌ها و تشکل‌های تجاری خارج مرزها و تقویت و شناسایی بازاریابی بین‌المللی به عنوان یک راه میانبر منطقی در جهت دستیابی به این اهداف است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان ایلام خاطرنشان کرد: برای همین منظور با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زمینه بازدید اعضای اتاق‌های تجاری و جمعی از بازرگانان عراقی از خطوط تولیدی صنایع استان ایلام فراهم شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یادآور شد: هیات ۱۶ نفره شامل رئیس اتاق بازرگانی مشترک عراق و ایران، رئیس اتاق بازرگانی دیوانیه، مسئول برگزاری نمایشگاه‌ها و تعدادی از تجار و بازرگانان فعال این کشور است، از روز یک شنبه وارد استان شده و در نشست‌های تخصصی راه‌های توسعه مبادلات دوجانبه، نحوه عملیاتی شدن سرمایه‌گذاری‌های مشترک و توسعه مناسبات تجاری با رویکرد تقویت واحدهای صادرات محور مورد بررسی قرار گرفت.

نصیری گفت: این هیات علاوه بر بازدید از واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی و کارخانه سیمان ایلام، آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای طرح‌های در دست اجرای حوزه مواد غذایی، شوینده‌ها، تولید مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی اعلام کردند.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان خاطر نشان کرد: در پایان این سفر دو روزه تفاهم‌نامه همکاری با امضای رئیس اتاق مشترک ایران و عراق و رئیس اتاق بازرگانی استان در قالب پنج ماده منعقد شد که تقویت و توسعه تجارت، سرمایه‌گذاری مشترک، همکاری‌های علمی، اقتصادی و فنی را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر موارد عنوان شده در مفاد تفاهم‌نامه، حمایت و تسهیل در اعزام هیات‌های تجاری و بازدید بازرگانان دو طرف به صورت فردی و گروهی در کنار برگزاری و مشارکت در اجرای نمایشگاه‌های تخصصی در ایران و عراق به منظور بهبود و گسترش همکاری‌های اقتصادی جز امور مورد توافق است.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان در پایان ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری در دستور کار حوزه تجارت خارجی این سازمان قرار دارد و سعی می‌شود از این طریق زمینه حضور در بازارهای خارجی تقویت شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.