کدخبر : 2161
پنج‌شنبه 12 می 2016 - 8:38
فاقددیدگاه

برنامه اقتصاد مقاومتی حوزه صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد

رئيس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان ايلام از انتشار برنامه اقتصاد مقاومتي حوزه صنعت،‌ معدن و تجارت استان خبر داد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان ایلام از انتشار برنامه اقتصاد مقاومتی حوزه صنعت،‌ معدن و تجارت استان خبر داد.

یاراله نصیری در جلسه توجیهی و تشریح برنامه اقتصاد مقاومتی بخش صنعت،‌ معدن و تجارت استان ایلام اظهار داشت: این سند با نگاه کارشناسی به چهار بخش شامل؛ طرح های جدید الاحداث و نیمه تمام، واحدهای صنعتی فعال و راکد، معادن و صنایع معدنی و نهایتا  تجارت خارجی و توسعه صادرات غیر نفتی و با بهره گیری از هفت برنامه ابلاغی از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده است.

این مسوول با اشاره به جهت گیری طرح های جدید در دست اجرا ادامه داد: راه اندازی صنایع وابسته به  حوزه نفت و گاز و استفاده از پتانسیل و ظرفیت های این منابع از طریق ایجاد مجتمع های پتروشیمی و تکمیل زنجیره تولید طرح های میان دستی و پایین دستی پتروشیمی محور اصلی این برنامه می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: پتروشیمی دهلران، پتروشیمی مهران، تولید بنزین و گازوئیل از میعانات گازی و انواع لاستیک رادیال خودرو سبک و سنگین از جمله مجوزهایی هستند که بر این مبنا صادر شده اند.

یاراله نصیری ادامه داد: در بخش واحدهای فعال و راکد نیز راهکارهای لازم پیشنهاد شده است. وی بیان داشت: از ۵۵۳ فقره پروانه بهره برداری موجود ۱۸۳ واحد یعنی ۳۳ درصد آنها  نیمه فعال و راکد می باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: از این تعداد واحد نیمه فعال و راکد ۱۱۶ فقره با حجم سرمایه گذاری ۱۳۰۲ میلیارد ریال قابلیت احیاء و فعال سازی مجدد را دارند.

یاراله نصیری خاطر نشان کرد: اهم مشکلات این واحد که در زمینه کمبود نقدینگی، فرسودگی ماشین آلات و بروز نبودن تکنولوژی، مشکلات مدیریتی و اختلافات شرکاء و مشکل بازارهای فروش بوده استخراج و دسته بندی شده اند و متناسب با هر کدام از موانع راهکارهایی پیش بینی شده است که در صورت فراهم شدن الزامات و  همراهی عوامل برون سازمانی و همکاری سایر بخش ها، عملیاتی شدن این برنامه ها امکان پذیر می باشد.

رئیس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت در ادامه این نشست بخش معادن را به عنوان یکی از بخش های تاثیرگذار در تحقق عملی اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: پرهیز از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی قابل استخراج هم جزء اولویت های کاری بوده و در این سند به درستی به آن توجه شده است.

یاراله نصیری همچنین حوزه بازرگانی و توسعه تجارت خارجی را به عنوان تکمیل کننده زنجیره تولید و حلقه نهایی برشمرد و اضافه کرد: اصلاح شبکه های توزیع، ارائه خدمات پس از فروش، جلب رضایت مشتریان و از همه مهمتر بستر سازی برای توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی نیز از اهم برنامه های پیش بینی شده در این طرح هست.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش و حمایت همه ی بخش ها در پایان سال ۹۵ شاهد تاثیرات و نتایج مفید این برنامه در عمل باشیم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.