کدخبر : 2135
یکشنبه 8 می 2016 - 14:21
فاقددیدگاه

چرخش سرمایه گذاری ها به سمت حوزه تولید امیدوار کننده است

رئيس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان ايلام از افزایش میزان تقاضا برای سرمایه گذاری در بخش های صنعتی ومعدنی خبر داد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان ایلام از افزایش میزان تقاضا برای سرمایه گذاری در بخش های صنعتی ومعدنی خبر داد.

یاراله نصیری در جلسه تودیع و معارفه مسوولین حراست سازمان اظهار داشت: بررسی شاخص های آماری نشان دهنده تمایل سرمایه گذاران به سمت فعالیت های تولیدی می باشد. وی با اشاره به تعداد و حجم سرمایه گذاری مورد نیاز جوازهای تاسیس صادره در دولت یازدهم و مقایسه آن با مدت مشابه در دولت قبل گفت: تعداد مجوزهای تاسیس صادره ۳۷ درصد رشد و  حجم سرمایه گذاری مورد نیاز آنها نیز  ۷ برابر شده است. نصیری ادامه داد: بالا بودن حجم میزان سرمایه گذاری های مورد نیاز جوازهای تاسیس نوید بخش راه اندازی طرح های صنعتی و معدنی بزرگ و متوسط در سال های آتی می باشد.

این مسوول با اشاره به وضعیت پروانه های صادره که منجر به واحد تولیدی شده و اشتغال واقعی را ایجاد نموده اند  ادامه داد: براساس آمارهای موجود در طی ۳۰ ماه سپری شده از فعالیت دولت یازدهم رشد ۱۶ درصدی این بخش را شاهد هستیم. یاراله نصیری به وضعیت بازار و نظارت ها پرداخت و خاطر نشان کرد: جهت گیری ها و تصمیمات اتخاذ شده در حوزه بازار نتایج بسیار خوبی را رقم زده است. وی گفت: دخالت های دولت در این حوزه بسیار کم شده و رویه ی ناصحیح تصمیم گیری در خصوص برخی کالاهای مورد نیاز مردم و انبار کردن اقلامی خاص در یک بازه زمانی و عرضه آنها در فرصتی دیگر به بازار که در گذشته مرسوم بود به کلی کم رنگ شده است.

این مسوول با اشاره به اهمیت و نقش قابل توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه و پیشرفت کشور بیان داشت: لازمه دستیابی به اهداف این وزارتخانه توجه به منابع انسانی، آموزش و تلاش برای رفع دغدغه های معیشتی آنها خواهد بود.

وی بیان داشت: متاسفانه مغایرت در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان این وزارتخانه با سایر سازمان ها و وزارتخانه های دیگر  مشهود بوده و فاصله معنا دار این پرداخت ها به راحتی زمینه بی انگیزه شدن نیروهای شاغل در این مجموعه را به دنبال دارد.

نصیری ابراز امیدواری کرد: مجلس دهم به منظور افزایش بهره وری در نیروی کار سازمان های دولتی نسبت به اصلاح ساختار حقوقی استخدام ها و قانون خدمات کشوری اقدام نماید.

وی با اشاره به ساختارسازمان ها و جایگاه برخی پست های اداری در درون مجموعه اضافه کرد: همه واحدهای درون سازمان چه بخش هایی که به صورت مستقیم با مردم در ارتباط هستند و چه آنهایی که به صورت ستادی پشتیبان فعالیت های سازمانی هستند همه برای کیفیت بخشی خدمات رسانی به مردم تلاش دارند.

این مسوول اضافه کرد: در این راستا واحد حراست سازمان به عنوان یکی از بخش های مهم و اثر گذار به خوبی توانسته است نقش کلیدی خود را با برقراری ارتباط صحیح و منطقی بین این بخش ها ایفا نموده و فضای امن و امیدبخشی را پیش روی سایر همکاران ترسیم نماید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در پایان این نشست از خدمات چندین ساله “ابوالفضل کرمی” به عنوان مسوول حراست این مجموعه که به بازنشستگی نائل گردید تقدیر و تشکر کرد و برای “روح الدین هاشمی” به عنوان مسوول جدید حراست سازمان آرزوی موفقیت نمود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.