کدخبر : 19903
سه‌شنبه 9 آوریل 2024 - 8:04
فاقددیدگاه

نشست ویژه ستاد مرکزی اربعین با اولویت رفع مشکلات ایلام

استاندار ایلام در نشست ویژه ستاد مرکزی اربعین که به صورت وبیناری با مسئولان کشوری برگزار شد، نیازهای استان مرزی ایلام را برای بهبود خدمات‌رسانی به زائران در ایام اربعین مطرح کرد و خواستار رسیدگی به آنها شد.

حسن بهرام‌نیا روز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ در نشست وبیناری ستاد مرکزی اربعین بیان کرد: در حوزه تکمیل راه‌های استان ضمن قدردانی از همراهی‌های وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، دو تونل مهم مسیر ایلام – مهران برای  چهارخطه ایلام – مهران تکمیل شد و زیر‌بار ترافیک رفت، اما اکنون پیمانکاران این تونل مطالباتی دارند که امیدواریم به زودی تامین اعتبار و پرداخت شود.

استاندار ایلام با تاکید بر ضرورت تکمیل پروژه شش‌خطه پل زائر تا پایانه مرزی مهران، افزود: این پروژه مهم حوزه اربعین، در تسهیل تردد زوار نقشی مهمی دارد که نیازمند تامین اعتبار است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به تردد ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران در اربعین، خواستار بهسازی و ایمن‌سازی محور قلاجه – ایلام و  پروژه چهارخطه شباب – حمیل برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای شد.

استاندار ایلام ادامه داد: تونل آزادی یکی از مناطقی است که همواره در ایام اربعین گره‌ ترافیکی دارد، بنابراین ایجاد تونل شماره (۲) در دستور کار قرار گرفته که از مجموع ۳ کیلومتر، عملیات ۹۰۰ متر آن انجام شده است.

وی در ادامه خواستار تملک میدان اربعین در پایانه مرزی و مسیرهای منتهی به آن شد و گفت: هر ساله برای استفاده از میدان اربعین واقع در پایانه مرزی مهران که زمین آن متعلق به مردم است، با مشکلاتی مواجه هستیم که نیاز است اعتبارات لازم برای خرید زمین میدان اربعین مرز مهران اختصاص یابد و این زمین تملک شود.

بهرام‌نیا بر تکمیل محورهای مواصلاتی استان ایلام برای تسهیل در تردد زوار تاکید کرد و بیان داشت: هر ساله در اربعین شاهد تصادفات منجر به فوت در مسیر مهران – دهلران هستیم که  تکمیل پروژه چهار خطه مهران – دهلران – اندیمشک برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای بسیار ضرورت دارد و خواستاریم اعتبارات لازم برای این پروژه مهم اختصاص یابد.

استاندار ایلام همچنین خواستار تامین اعتبار برای احداث چهار خطه کنارگذر شرقی ایلام، سه‌راهی ملکشاهی و اجرای خط ریل‌باس از پل زائر تا میدان اربعین شد.

وی خواستار تکمیل مسیر پایانه برکت تا پایانه مهران و آسفالت این مسیر و تکمیل سایبان‌های قبلی و احداث سایبان‌های جدید در پایانه برکت و پایانه مرزی مهران شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: تکمیل باند فرودگاه اضطراری و تجهیز سیستم‌های سرمایشی در پایانه مرزی مهران ضرورت دارد که باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار ایلام خواستار تامین اعتبارات لازم  برای احداث و توسعه تصفیه‌خانه پایانه مرزی مهران و روشنایی کمربندی شرقی و غربی مهران شد و گفت: روشنایی کمربندی شرقی و غربی مهران، کاهش تصادفات را به دنبال دارد.

بهرام‌نیا بیان داشت: درخواست اخذ مجوز برای احداث قرارگاه مرزبانی در پایانه مرزی مهران را نیز داریم.

وی اضافه کرد: با عنایت به برگزاری کنگره بزرگ اربعین در گرم‌ترین فصل سال، تکمیل سایت اضطراری چغاسبز برای اسکان زوار بسیار مهم است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام همچنین با اشاره به ساخت ۸۶۰ چشمه سرویس بهداشتی در استان، گفت:برای اربعین سال ۱۴۰۳، نیاز است اداره اوقاف و امور خیریه، مساجد و اماکن مذهبی استان را برای حضور زوار تعمیر و تجهیز کنند.

وی ضمن درخواست برای پرداخت مطالبات درمانگاه پایانه مرزی مهران، خواستار احداث قرارگاه اربعین فراجا در مرز مهران شد.

 بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: بیش از  800 اتوبوس در اربعین زوار را جابه‌جا می‌کنند که به مکانی به مساحت ۳۰ هکتار نیاز داریم که در اسرع وقت مجوزات واگذاری اراضی مناطق آزاد و ویژه مهران برای پشتیبانی حوزه اربعین اخذ شود. 

استاندار ایلام خواستار تخصیص زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع برای قرارگاه سلمان و زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع  برای قرارگاه رسانه‌ای اربعین در پایانه مرزی مهران شد. 

بهرام‌نیا یادآور شد: خوشبختانه سال گذشته با وجود گرمای بیش از ۵۳ درجه، هیچ‌گونه فوت ناشی از گرما‌زدگی نداشتیم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.