کدخبر : 1989
چهارشنبه 20 آوریل 2016 - 22:57
فاقددیدگاه

احداث پتروشیمی مهران گامی اساسی برای تبدیل ایلام به قطب سوم پتروشیمی کشور است

رئيس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان ايلام از احداث مجتمع بزرگ پتروشيمي در شهرستان مرزي مهران خبر داد و گفت: احداث اين مجتمع گام اساسي براي تبديل استان به قطب سوم پتروشيمي كشور است.

به گزارش جامک به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت استان ایلام یارالله نصیری اظهار کرد: سال گذشته مجوز راه اندازی مجتمع پتروشیمی مهران در دی ماه به نام شرکت پتروسامان زاگرس صادر شد که سرمایه مورد نیاز این طرح بالغ بر ۴۱ هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده مقر شد این مجتمع به صورت فاینانس از طریق شرکت سی ان تی آی سی (C.N.T.I.C) کشور چین به نسبت سهم ۸۵ درصد طرف چینی و ۱۵ درصد سهامداران شرکت پتروسامان زاگرس راه اندازی شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام یادآور شد: در راستای سرعت بخشیدن و عملیاتی شدن پروژه، تاکنون ۱۵۰ هکتار زمین در شهرستان مهران درخواست شده که تا کنون ۹۷ هکتار آن تملک شده است.
نصیری به تشریح بخش فنی طرح پرداخت و گفت: مجتمع پتروشیمی مهران با هدف تبدیل گاز به pp و پنج فرآورده جانبی دیگر شامل؛ بنزین، اکریلونیتریل، اسید اکریلیک، اکسید پروپیلن، الکل دوایتل هگزانول ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده از منابع عظیم گاز استان و از همه مهمتر تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل از دیگر آثار و ثمرات این طرح است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تاکید کرد: در صورت به سرانجام رسیدن این طرح در استان ، علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم، باعث تحرک بخشیدن به بخش های میان دستی، پایین دستی و ایجاد زنجیره تولید شده و در نهایت گام اساسی دیگری در جهت تبدیل شدن استان ایلام به قطب سوم پتروشیمی کشور برداشته می شود.
نصیری با اشاره به انتخاب مسیر و جهت دهی علمی به تعیین اولویت های سرمایه گذاری استان متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در سالجاری، افزود: این طرح در لیست اولویت های سرمایه گذاری استان بوده و به تایید وازرت صنعت،‌ معدن و تجارت نیز رسیده است.
وی گفت: در آغاز این مسیر ضرورت دارد همه سازمان ها و دستگاههای خدمات رسان مخصوصا متولیان ایجاد زیرساخت برای به ثمر رسیدن طرح ها بزرگ این حوزه همانطور که در گذشته همکاری داشته اند در ادامه نیز این حمایت ها استمرار یابد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.