کدخبر : 19850
شنبه 30 مارس 2024 - 9:31
فاقددیدگاه

دشمن با عنوان شادی، بنیان خانواده و ارزش های اسلامی را هدف قرار داده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه شادی جزء تفکیک ناپذیر از جامعه اسلامی و حق مردم است، گفت: دشمن با عنوان شادی، بنیان خانواده و ارزش های اسلامی را هدف قرار داده است.

حجت الاسلام” اله نور کریمی تبار” در خطبه های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان دارای فیوضاتی است که باید تلاش کنیم از آن بهره مند شویم، اظهار کرد: ماه بندگی خداوند متعال است و باید تلاش کنیم که در این ماه

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام علی(ع)، ابراز کرد: افتخار ما این است که امام، پیشوا و الگوی ما حضرت امام علی(ع) است و کسانی که در سراسر جهان، با سبک و سیره این امام آشنا شده اند ارادت ویژه ای به آن حضرت پیدا کردند، ما باید تلاش کنیم رهرو آن امام همام باشیم، عمل ما مشخص کننده حرکت در مسیر آن حضرت است.

امام جمعه ایلام در ادامه با بیان اینکه تقارن شهادت آن حضرت و با روز طبیعیت مایه دقت برای مومنین است که حریم و حرمت عزاداری آن حضرت را حفظ کنند، افزود: شایسته است که برنامه های شاد به احترام این امام معصوم تعطیل شود و مردم استان شایستگی خود را به عنوان شیعه آن حضرت به نمایش بگذارند.

وی گفت: شب های قدر فرصت فوق العاده ای است که مشابهی در دنیا ندارد، شب هایی که عبادت و مسیر بندگی خدا برتر از هزاران ماه عبادت است که باید تلاش کرد از لحظه به لحظه آن بهره مند شد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه روز جهانی قدس با ابتکار امام راحل برای پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین در برابر صهیونسیم و استکبار جهانی نامگذاری شده است، گفت: نهال پر برکتی که امام راحل در جهان کاشت و امروز تبدیل به یک شجره تنومند و پر ثمر شده که آثار آنرا در فلسطین و در دنیای امروز مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه امروز روح ایمان و امید را در مردم غزه با فلسطین ایجاد کرده، نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و روز قدس است، مردم ما در سخت ترین شرایط زیر بمباران در دوران دفاع مقدس از فلسطین حمایت کردند، روز تاریخی و پر افتخار برای حمایت از مظلومان مسلمان است و مردم ما هفته آینده در صحنه خواهند بود و به دنیا نشان خواهند داد که در کنار برادران و خواهران مسلمان و مظلوم خود هستند.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشن هایی تحت عنوان نوروزگاه در استان، اظهار کرد: دشمن دنبال ایجاد اختلاف بین مردم با هم و مردم با مسئولان است، کاری نکنیم که دشمن ما را به بازی بگیرد.

وی بیان کرد: بر اساس آداب و رسوم استان به عنوان کرد ایلامی، بالاترین شادی را در عید نوروز داریم،آنچه که نگاه اسلامی به جشن و عید نوروز است، از آیه های مبارک سی و سوم سوره یاسین و آیه نهم سوره فاطر، دریافت می شود که از آیات و نشانه های الهی است، در بهار زمین مرده با بارش باران سبز می شود و خداوند می‌فرماید این نشانه ما برای پی بردن به عظمت خداوند است.

امام جمعه ایلام گفت: آغاز فصل رویش به عنوان ابزاری برای شناخت خداوند است، توجه به و نگاه به عید هم ما را با مبدا آفرینش و هم به مقصد نهایی وصل می‌کند، آنچه که در لحظه تحویل سال در این جشن بزرگ در دعای تحویل سال بیان می شود این است که از خدا می‌خواهیم در ابتدای سال حال ما را به احسن حال متحول کند، پیوند با خدا ارتباط با خدا در آغاز سال جدید داریم، با آداب و رسوم خوبی که در نوروز داریم، زدودن غبار کدورت ها، عیدی دادن و انفاق، عید نوروز ما کاملا رنگ اسلامی دارد و ابزاری برای ارتباط با خداوند متعال است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به نگاه اسلام به جشن های ازدواج ، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید که برای شما از خودتان همسر آفریده است، بین شما محبت ایجاد کرده است، این محبت و این آفرینش، نشانه خداوند متعال برای کسانی است که اهل تفکر باشند، جشنی که برگزار می شود برای انجام این دستور خداوند متعال است که ما موفق شدیم امر الهی را اجرا کنیم و این جشن ما هم رنگ خدایی دارد.

وی تصریح کرد: انسان موقعی که با همه نوع خودش و با دیگران ارتباط دارد، یا انرژی مثبت یا منفی انتقال می‌دهد، انسان شاد، انرژی مثبت و شادی خود را به جامعه منتقل می کند و انسان غم‌زده دیگران را از شادی محروم می‌کند، نشاط و شادی در جامعه اسلامی پیوند ناگسستنی با شادی امامان معصوم(ع) ما دارد، شادی شیعیان با شادی امامان معصوم(ع) گره خورده است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه شادی جزء تفکیک ناپذیر از جامعه اسلامی و حق مردم است و هیچ کس نمی‌تواند این حق و شادی را از مردم بگیرد، افزود: لازم است هم مردم برای ایجاد نشاط در جامعه تلاش کنند و هم مسئولان و حکومت زمینه شاد زیستن مردم را فراهم کند، البته در هر ملتی و آیینی، شادی چارچوبی برای خود دارد، در چارچوب قوانین شرع و قوانینی که مردم به آن پای بند هستند باید شادی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: در اسلام هم شادی قانون دارد، اسلام به ما اجازه نمی‌دهد برای رسیدن به شادی، قوانین اسلام را زیر پا بگذاریم، شادی در چارچوب قانون باید رعایت شود، زنان و مردان باید پاکدامنی و حجاب داشته باشند، کشف حجاب حرمت شرعی دارد و در ملاء عام جرم مشهود محسوب می شود و ضابطین قضایی و دستگاه قضا وظیفه برخورد دارند.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: در حکومت اسلامی، مردم وظیفه دارند با منکراتی که در جامعه انجام می گیرد و قانون خدا را زیر پا گذاشته می شود، برخورد کنند، مردم به عنوان امر به معروف و نهی از منکر و حکومت هم به عنوان مجریان قانون و مدافعان قانون الهی در این زمینه وظیفه دارند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: وقتی در جامعه‌ ما به عنوان شادی محفلی برگزار می شود که رسانه های بیگانه مبلغ آن باشند و حجاب، عفاف، حیا و غیرت را نشانه گرفت باشند، باید مراقبت کرد که این آتش زدن بنیان خانواده ها است، مراسمی که در آن دین زدایی تبلیغ شود مغایر با دستور خدا، اسلامی و ائمه اطهار(ع) است.

وی تصریح کرد: افراد معدودی که در جامعه به دنبال ترویج رقص زنان بی حجاب هستند، آیا حاضرند تبعات آنرا نسبت به خواهران و همسران خودشان بپذیرند، این سیاست گام به گام شیطان است که باید مراقب توطئه های شیطانی بود.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی که این همه از ما شهید گرفته‌اند، گروهک های ضد انقلاب که برای نابودی انقلاب اسلامی دستشان تا مِرفق به خون شهدای ما آلوده است، سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی دنیا دست به دست هم دادند که حالا که در رویارویی با ملت غیور ایران، جرات جنگ ندارند، تاریخ تلخ اندلس را برای مردم ما تکرار کنند از طریق تحریک شهوت، ترویج ابتذال، افراط و غیرت زدایی، دین را از جوانان ما بگیرند.

وی گفت: در این جشن ها، مهره های اصلی، کسانی هستند که لباسی پوشیده اند که نه لباس کُردی ایلام است نه لباس کُردی کردستان است، با لباس مخصوص چریک های پژاک جلودار رقص در استان می‌شوند، سر برهنه می‌کنند و دیگران را تشویق می‌کنند، آیا این جای سوال ندارد؟ در بعضی از جاها، جرات کردند نماد گروهکی خود را به مراسم جشن آوردند، متن و محتوایی که در برخی از این ترانه ها پخش کرده‌اند که مخصوص گروهک های برانداز است.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: کرد ایلامی غیرت دارد، ما برای دفاع از ناموس مان، هزاران شهید دادیم، الان برخی ها که نتوانستند با سلاحشان به ما آسیب بزنند و شهید دادیم، مقاومت کردیم، الان بخواهند با ابزار چشم چرانی و رقاصی در جامعه‌ی ما دین زدایی و غیرت زدایی کنند، مردم ما مردم با غیرتی هستند، آداب و رسوم و فرهنگ خود را دارند، هم اسلام و هم فرهنگ کردی استان ایلام زبانزد است.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رعایت و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مسلمانان هم دین ما را در غزه و فلسطین به شهادت می‌رسانند، ناجوانمردانه با کشتار بی رحمانه، سلاخی می کنند، آیا غیرت به ما اجازه می دهد، آنها را فراموش کنیم، باید حریم و حرمت هم آیین بودن و مسلمانی را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه حساب تعداد معدودی که با سرویس های اطلاعاتی بیگانه ارتباط داشته و خط گرفته اند از حساب مردم جدا است، افزود: تعدادی ندانسته و ناخواسته همراهی کردند، حساب مردم از آن عوامل جدا است و باید دستگاه های مرتبط، با این عوامل با قاطعیت برخورد کنند.

امام جمعه ایلام افزود: انتظاری که جامعه مومنین، خانواده های معزز شهدا، رزمندگان، آزادگان و ایثارگران دارند این است که با عواملی که به چنین افراد معلوم‌الحالی مجوز دادند و آنهایی که مرتبط با دشمنان هستند و برنامه ریزی کردند که شادی مردم را به انحراف بکشاند، برخورد جدی و قانونی شود.

حجت الاسلام کریمی تبار خطاب به گروهکهای فریب خورده گفت: حریف شما این مردمی هستند که پاسداران آنان با موشک های نقطه زن قدرت مردم را به شما نشان دادند، عناصری از گروهکها که به استان آمدند و از میهمان نوازی مردم خوب ما سوءاستفاده کردند، بدانید تکرار کردن این صحنه های دین زدا، برای مردم ما قابل تحمل نیست و پاسخ لازم داده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان دلسوز ما هم متوجه باشند فریب الفاظ زیبا و جذاب این افراد را نخورند و خودشان را هزینه آنان نکنند، خاطرنشان کرد: از همه عزیزانی که غیرت دینی خود را ابراز کردند، در مسیر شهدا گام برداشتند، آنانی که در فضای حقیقی در فضای مجازی غیرت دینی خود را اعلام کردند، قدردانی می شود.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.