کدخبر : 19825
دوشنبه 18 مارس 2024 - 8:08
فاقددیدگاه

فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در سالی که گذشت

اختتامیه جشنواره افق روشن ویژه رسانه‌های استان و نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار شد.

«علی هوشمند» در نشست خبری با اصحاب رسانه به برپایی قرارگاه رسانه‌ای اربعین در شهرستان مهران اشاره و اظهار کرد: در این قرارگاه، بیش از ۱۷ روز فعالیت و حضور ۱۵۰ خبرنگار مورد توجه همگان قرار گرفت. همچنین بیش از ۷۰۰ اثر محتوایی توسط خبرنگاران در ایام اربعین منتشر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به جشنواره صنعت چاپ اشاره کرد و گفت: در این جشنواره از ۳۵ کارگر و مدیر نمونه چاپخانه تقدیر شد، همچنین ۳ باب از چاپخانه‌های ایلام برای دریافت وام تبصره ۱۸ معرفی شدند.

هوشمند به ویژه برنامه هفته کتاب اشاره کرد و افزود: بازدید از کتابخانه‌ها، تجلیل از نویسندگان، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و…از جمله برنامه‌های هفته کتاب بوده است.

وی به دبیرخانه زبان و ادبیات کردی اشاره کرد و افزود: در استان ایلام گویش‌های دیگری نیز وجود دارد که همگی مورد احترام هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در خصوص اقدامات حوزه اداره فرهنگی و رسانه نیز گفت: صدور ۶۲ مجوز سرپرستی نمایندگی روزنامه سراسری در استان ایلام، فعالیت بیش از ۱۰۵ سرپرستی نمایندگی در استان، ۶۲ مورد بازرسی از دفاتر سرپرستی نمایندگی رسانه‌ها و… از جمله فعالیت‌های شکل گرفته در این عرصه است.

وی افزود: توزیع بیش از ۳۱۵ مورد آگهی دولتی، ۱۸۰ مورد آگهی ثبتی در بین نشریات محلی، سراسری و پایگاه‌های خبری، همکاری و هماهنگی با استانداری در جهت تجلیل از اصحاب رسانه فعال در عرصه اربعین، انتشار پوستر و کلیپ‌های گرافیکی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و… از جمله اقدامات حوزه اداره فرهنگی و رسانه بوده است.

هوشمند در خصوص مهم‌ترین برنامه شاخص شورای فرهنگ عمومی نیز گفت: مهمترین رخداد نقشه مهندسی استان است. این تقسیم بندی ملی است. استان ایلام در فاز دوم قرار دارد و اولین استان از گروه دوم است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: برگزاری رویداد فرهنگی مهران دروازه آسمان در استان ایلام، آیین بزرگداشت استاد خداداد ابراهیمی، آیین رونمایی و معرفی پنج گنج نظامی به زبان کردی، انتخاب روستای پشت قلعه شهرستان آبدانان به عنوان روستای دوستدار کتاب برای اولین بار در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور، برگزاری ویژه برنامه‌های روز خبرنگار، صدور و تمدید مجوز نشر، صدور و تمدید مجوز چاپ، تقدیر از هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها و… از دیگر برنامه‌های این اداره کل در سال ۱۴۰۲ بوده است.

منبع: ایسنا منطقه ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.