کدخبر : 19819
دوشنبه 18 مارس 2024 - 8:03
فاقددیدگاه

چهار هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برای احداث تونل های مسیر ایلام – مهران هزینه شد

استاندار ایلام گفت: اعتباری افزون بر چهار هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برای احداث تونل های اول و دوم مسیر ایلام - مهران هزینه شده است.

حسن بهرام نیا روز یکشنبه در آیین اتمام عملیات پروژه تونل اول بزرگراه ایلام – مهران اظهار کرد: با تکمیل و بهره برداری از تونل اول راه کربلا در مسیر ایلام – مهران تمام گره های ترافیکی در این مسیر مرتفع می شود.

وی با اشاره به مشخصات این پروژه افزود: این تونل به طول ۸۴۴ متر کار اجرایی آن از سال ۹۸ آغاز شد که ۸۱ درصد عملیات اجرایی این تونل در دولت سیزدهم انجام شده است.

استاندار ایلام هدف از اجرای این تونل را حذف نقاط حادثه خیز استان در این محور عنوان کرد و یادآور شد: یکی از مطالبات مردم و زوار اربعین حسینی چهار خطه کردن مسیر تردد زوار از چرداول تا مهران بوده است که در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به این امر شد.

بهرام نیا مجموع اعتبارات هزینه شده برای تونل شماره یک ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: ۸۰ درصد از این اعتبار در دولت سیزدهم هزینه شده است.

وی اضافه کرد: بخش از اعتبارات است پروژه از محل منابع ملی و سفر ریاست جمهوری و بخش هم از اعتبارات اربعین تامین شده که امروز این پروژه مهم زیر بار ترافیک رفت.

استاندار ایلام با تقدیر از مجموعه دست اندرکاران، پیمانکاران و مجموعه معاون عمرانی و راه و شهرسازی در راستای توسعه زیرساخت ها گفت: از ورودی شباب تا انتهای جغرافیای استان تونل های زیادی وجود دارد که در حال طراحی است که امید است ظرف دو سال آینده کل مسیر چهار خطه شود .

بهرام نیا بیان کرد: در حوزه راه سازی ۵۰ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم در حوزه راه ها و زیرساخت های اربعین منتهی به مرز مهران در استان هزینه شده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.