کدخبر : 19816
دوشنبه 18 مارس 2024 - 7:59
فاقددیدگاه

آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران ایلام

معاون استاندار ایلام گفت: با توجه به شدت بارش‌ها و احتمال بارش‌های سنگین و نقطه‌ای در مدت کوتاه و خسارات ناشی از آن، همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان بایست در آماده باش کامل باشند.

محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام ظهر روز یک‌شنبه، ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی در استان گفت: با توجه به شدت بارش‌ها و احتمال بارش‌های سنگین و نقطه‌ای در مدت کوتاه و خسارات ناشی از آن، همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان بایست در آماده باش کامل باشند.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری‌های استان نسبت به لایروبی مجدد مسیل‌ها اقدامات لازم را به عمل آورند و حتی در مناطق روستایی توسط دهیاری‌ها باید به این موضوع توجه لازم شود.

وی افزود: متاسفانه همواره یکی از موضوعاتی که مورد غفلت قرار می‌گیرد و باعث خسارت می‌شود، بی‌توجهی به پاکسازی جداول و مسیل‌ها است.

معاون استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه تا اطلاع ثانوی تمامی مرخصی‌ها و ماموریت های مدیران عضو ستاد مدیریت بحران لغو می‌شود، تاکید کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و امدادرسان با تمامی امکانات ضمن آماده‌باش، پای کار باشند.

حسنی با تاکید بر اطلاع رسانی به موقع به جامعه هدف اظهار داشت: در این راستا همه دستگاه‌ها به ویژه امور عشایری در بحث اطلاع‌رسانی به جامعه هدف برای آمادگی و عدم اتراق در بستر رودخانه‌ها و آبراهه‌ها و … اقدام کنند و در این مدت فعالیت‌های کوهنوردی ممنوع است.

وی افزود: همچنین مجموعه دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز چون ادارات برق، گاز، آبفا و … آمادگی لازم برای رفع مشکلات و قطعی‌های احتمالی داشته باشند.

جانشین رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: راهداری در مناطقی کوهستانی که امکان ریزش وجود دارد اکیپ‌هایی را مستقر کند، هم‌چنین صدا و سیما نیز با پخش اطلاعیه‌های رادیویی و تلویزیونی، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای را در زمینه هشدارهای هواشناسی انجام دهد و مانع از چادرزدن هم‌استانی‌ها در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها شود.
 
معاون استاندار ایلام ضمن تاکید بر خودداری از سفرهای غیر ضرور در شرایط قرمز هواشناسی اظهار داشت: اکیپ‌های میراث فرهنگی نیز نکات لازم را در خصوص خطرات احتمالی به مسافران و گردشگرانی که در چادرهای تفریحی نوروزی مستقر هستند اطلاع‌رسانی کنند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: امیدواریم با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و نیز آمادگی و پای‌کار بودن همه دستگاه‌ها، از بارش‌های پیش‌رو استفاده لازم کرده و از وارد شدن خسارت‌های احتمالی جلوگیری به عمل آید.

سامانه بارشی پرقدرت از اواخر روز فردا دوشنبه، وارد آسمان استان می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.