کدخبر : 19810
یکشنبه 17 مارس 2024 - 14:22
فاقددیدگاه

نهرهای روان و مرغزارهای زیبای «خوران» منتظر گردشگران بهار

نهرهای روان، مرغزارهای زیبا، نسیم بهاری و ملودی دلنواز کوهسار این روزها در «خوران» ایوان حنجره هر جنبنده‌ای را به آواز دلنشین شکر ایزد وا داشته می‌دارد.

در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ایوان، در کوهپایه‌های «شره زول» و در امتداد جاده اصلی، دست هنر خداوندی از آستین طبیعت بهاری بیرون زده و تابلوی هزار رنگ را به نقاشی نشسته است.

چین گیسوی گردو و سپیدار و هلو و زردآلو در شکن زلف بلوط، هوای عطرآگین گرده‌افشانی، قامت بلند «مانشت»، ساز دلنواز خنکای «سارات» و «دروازه دانوک» سفره هفت سین هزاران ساله نوروز، هر میهمانی را به تعظیم میزبانی می‌نشیند. ترکیب کوه و در و دشت، هنر و طبیعت، سنت و مدرنیته، از جاده دسترسی تا امکانات اسکان و پذیرایی همه و همه دست تعارف و دعوت به سوی شما مهمانان نوروزی دراز کرده‌اند، باشد.

در کنار باغات پربار و سبزی‌کاری اطراف آن و رودخانه زلال «سراب خوران»، ارائه محصولات لبنی سنتی نظیر شیر، ماست دوغ و کشک نیز جاذبه‌های گردشگری این روستا و روستاهای اطراف را دوچندان کرده است.

اردوگاه سیاحتی تفریحی هفت تیر آموزش و پرورش نیز در این روستا بر امکانات آن افزوده است.

خوران هر ساله در روزهای تعطیلات نوروزی و بعد از آن، پذیرای خیل گردشگرانی از اقصا نقاط کشور است و از طرفی با توجه به تقارن تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان، مکان مناسبی برای گردشگری یک روزه و روستاگردی است.

این روستا به مرکز شهرستان ایوان نزدیک است و جاده دسترسی مناسبی دارد.

در کنار باغات زیبا، وجود جنگل‌های انبوه طبیعی بلوط در کوه‌پایه کوه ۲ هزار و ۵۰ متری «شره زوول» از دیگر جذابیت‌های منطقه است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.