کدخبر : 19763
شنبه 9 مارس 2024 - 7:26
فاقددیدگاه

یادواره بزرگداشت شهدای عملیات والفجر۵ و ۲۰۷ شهید ایل شوهان برگزار شد

شانزدهمین یادواره بزرگداشت شهدای عملیات والفجر پنج و ۲۰۷ شهید ایل شوهان در منطقه «چنگوله» مهران با رونمایی از چند کتاب در حوزه دفاع مقدس به نویسندگی «رضا ملکی» برگزار شد.

سردار «فتح الله جعفری» ، مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح امروز جمعه در یادواره عملیات والفجر پنج و ۲۰۷ شهید ایل شوهان، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی همواره ثابت کرده اند که در صحنه های مختلف، پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند و گرامیداشت یاد و نام شهدا زمینه‌ساز تداوم راه آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه نقش اقشار مختلف مردم، بسیجیان، روحانیون و عشایر در دفاع از کیان اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، نقشی مهم و کلیدی بود، تصریح کرد: امروز یادواره شهدا هر سال با شکوه تر از گذشته توسط خود مردم برگزار می شود که نشان دهنده شکوه و عظمت این مردم است.

جعفری ادامه داد: ما به مردم و عشایر استان ایلام که در دوران دفاع مقدس  می بالیم و امروز هم مردم این استان در صحنه های مختلف دفاع از کیان اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی پیشقدم هستند.

مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس، هم کمبود نیرو انسانی داشتیم و هم تجهیزات و ادوات جنگی ما هیچ برابری با دشمن نداشت اما ایمان و اراده رزمندگان ما باعث شد بر دشمن غلبه کنیم ، ادامه داد: دشمن سراپا مغرور و متکبر که خود را شکست ناپذیر می‌پنداشت در برابر رزمندگان اسلامی، شکست خورد.

جعفری با بیان اینکه مهران مهمترین منطقه ای بود که در زمان جنگ اشغال شد، گفت: در بحبوحه اشغال مهران، لشکر امیرالمومنین(ع) مقاومت کرد و اجازه نداد جاده کمربندی مهران تا دهلران اشغال شود.

وی ادامه داد: ۲۷ اردیبهشت ۶۷ فرمانده لشکر ۱۷زرهی عراق به قصد اشغال مهران از طریق تونل «گرمیشه» وارد مهران شد و بدون هیچ دستاوردی و روبرو شدن با مقاومت رزمندگان مهرانی در دهم تیرماه باز از آن تونلی که وارد مهران شد از همان جا فرار کرد و مهران آزاد شد.

سردار «جمال شاکرمی»فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این یادواره اظهار کرد: شکوه و عظمت هر سرزمین و دیاری با تاریخ و رویداد شخصیت ها و قهرمانان آنها شناخته می شود وهویت هر قومی با ستارگانی است که در سپهر آسمان نورافشانی می‌کنند و امروز سپهر آسمان اینجا چنگوله، ایلام و مهران است.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت مردم در «چنگوله» در دوران دفاع مقدس ستودنی است، تصریح کرد: تمام مقاومت‌های مردم چنگوله و مهران باید در کتاب مقاومت نوشته شده و ثبت گردد، نام «چنگوله» در عملیات والفجر (پنج) و مقاومت ایل شوهان در این عملیات ماندگار شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ادامه داد: امروز در جای جای استان ایلام، مهران و دهلران و چنگوله در جغرافیایی قرار داریم که پر از خاطره های به یادماندنی مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس است و  خاطره زندگی عشایری مردم این دیار در دوران دفاع مقدس خاطره های به یادماندنی و ماندگاری است که باید برای آیندگاه ثبت و ضبط شود.

شاکرمی با قدردانی از مشارکت بالای مردم در پای صندوق های رای، گفت: مردم استان در انتخابات با حضور با شکوه خود در پای صندوق های رای حماسه آفریدند و نمایندگانی را به عنوان منتخب انتخاب کردند که این منتخبان در برابر آرای مردم و خون شهدا در راستای خدمت، مسئولیت سنگینی برعهده دارند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.