کدخبر : 19730
شنبه 2 مارس 2024 - 14:34
فاقددیدگاه

فریدون همتی و سارا فلاحی نمایندگان مردم ایلام در مجلس شدند

فرماندار ایلام گفت: فریدون همتی و سارا فلاحی با کسب بیشترین آرای ماخوذه به عنوان نمایندگان حوزه انتخابیه ایلام در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی به عنوان نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری شناخته شدند.

عبدالصاحب نادری اظهار کرد: فریدون همتی با کسب ۳۴ هزار و ۹۱۴ رای و ۲۲.۲۱ درصد کل آرا بیشترین رای مردم در حوزه انتخابیه شمال استان را به خود اختصاص داد.

وی افزود: سارا فلاحی نماینده کنونی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی برگزیده شد و ۳۴ هزار و ۷۲۱ رای معادل ۲۲.۰۸ درصد کل آرا را کسب کرد.

فرماندار ایلام یادآور شد: فریدون همتی و سارا فلاحی به عنوان نمایندگان مردم حوزه انتخابیه ایلام در شمال استان شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، مهران، ملکشاهی، چوار و ایوان هستند.

وی در مورد انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم توضیح داد: حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی با ۱۱۷ هزار و ۶۶۲ رای بیشترین آرای مردم را از آن خود کرد و به عنوان نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای خبرگان رهبری انتخاب شد.

کل آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه ایلام ۲۵۳ هزار و ۸۱۳ رای بوده است.

استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران و سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز گذشته ۱۱ اسفندماه برگزار شد.

جمعیت استان ایلام در حال حاضر بر اساس اعلام ثبت احوال ۶۱۷ هزار و ۱۰۲ نفر است که حدود ۴۷۰ هزار نفر از این تعداد واجد شرایط رای دادن بودند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.