کدخبر : 19704
سه‌شنبه 27 فوریه 2024 - 11:56
فاقددیدگاه

داستان تراژیک زندگی بازیگر ایلامی که نمایشنامه‌ای ماندگار شد

داستان تراژیک و تلخ زندگی بازیگرایلامی که نمایشنامه تئاتری موفق در استان و کشور شد، خواندنی است.

«عزت‌الله آقایی» بازیگر، گارگردان و نویسنده سریال‌های تلویزیون و تئاتر در این خصوص اظهار کرد: کارگردانی و نویسندگی تئاتری را بر عهده گرفتم با موضوع دفاع مقدس به نام «این شناسنامه باطل نمی‌شود» که در واقع داستان زندگی خانواده خود من است و فوق‌العاده تراژیک و تلخ است.

وی گفت: حادثه همزمان با روز و ساعت بمباران زمین فوتبال چوار در سال ۱۳۶۵ اتفاق افتاد، مردم شهر ایلام به‌دلیل بمباران‌های وحشیانه هر روزه رژیم بعث عراق به دامن کوه‌های اطراف شهر پناه برده بودند و زیر چادر زندگی می‌کردند، بعد از ظهر در حالی که خانواده در حال پخت غذا جلوی چادرها بودند و آب جوش روی آتش در حال جوشیدن بود، خواهر کوچک‌تر من در حین بازی، همزمان با آمدن هواپیماهای دشمن برای بمباران زمین فوتبال چوار، از هول حمله هوایی ناگهان به درون دیگ آب جوش می‌افتد و دچار سوختگی شدید می‌شود.

آقایی گفت: او را سریع پس از حمله هوایی به بیمارستان منتقل می‌کنند و از آنجا به دلیل سوختگی زیاد او را به بیمارستانی در استان  تهران اعزام می کنند و خواهرم آنجا جان به جان آفرین تسیلم می‌کند و مادرم از شدت ناراحتی و رنج ناشی از این اتفاق اجازه نمی‌دهد شناسنامه او را باطل کنند و هنوز هم شناسنامه را نزد خود نگه داشته است.

این نویسنده و کارگردان تئاتر عنوان کرد: این داستان تراژیک مبنای نمایشنامه تئاتر «این شناسنامه باطل نمی‌شود» شد و کار موفقی هم بود و مورد استقبال قرار گرفت، چون بخشی از مصائبی بود که مردم استان ایلام در جریان جنگ تحمیلی بود.

وی افزود: این تئاتر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای در سنندج درخشید به عنوان کار برگزیده معرفی شد و بازیگر زن آن خانم «افسانه محمدی» در بخش بازیگری زن و «جلال هواسی» نیز در بخش بازیگری مرد به خاطر بازی خوب، به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.

آقایی ادامه داد: در آن جشنواره همچنین از من به عنوان نویسنده و کارگردان نمایش ‘این شناسنامه باطل نمی شود’ به خاطر تنها اثر این جشنواره با مضمون دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

نویسنده و کارگردان تئاتر ماندگار «این شناسنامه باطل نمی‌شود» تصریح کرد: این اثر در جشنواره‌های دیگری مثل جشنواره تئاتر سمنان نیز شرکت کرد و خوش درخشید.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.