کدخبر : 19697
دوشنبه 26 فوریه 2024 - 8:11
فاقددیدگاه

بیش از ۸ هزار نفر عوامل برگزار کننده انتخابات در استان ایلام هستند

حسن بهرام نیا درهمایش فرمانداران شهرستان های استان که درمحل سالن شهیدرجایی استانداری ایلام برگزار شد،افزود:در بحث انتخابات، وزارت کشور و ستاد انتخابات وظیفه‌ تسهیل‌گری دارند و باید بسترها را برای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی فراهم کنند.

وی به تعداد شعبه‌های در نظرگرفته شده برای برگزاری انتخابات در استان اشاره کرد و اظهار داشت: برای انتخابات پیش رو ۶۳۳ شعبه در نظرگرفته شده است که از این تعداد، ۴۴۶ شعبه ثابت و ۱۸۷ شعبه سیار و از مجموع ۶۳۳ شعبه، ۳۴۴ شعبه شهری و ۲۸۹ شعبه روستایی است.

نماینده‌ عالی دولت در استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر۷۱ نامزد در عرصه‌ انتخابات با هم رقابت می‌کنند، تصریح کرد: از این تعداد، ۵۶ نامزد مربوط به حوزه‌ انتخابیه‌ ایلام و ۱۵ نامزد مربوط به حوزه‌ انتخابیه‌ دهلران است.

بهرام نیا در خصوص آخرین مهلت انصراف نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی دراستان گفت: ساعت هشت صبح روز سه‌شنبه ۸ اسفندماه، آخرین مهلت انصراف نامزدهای مجلس شورای اسلامی است که باید به مراکز حوزه‌های انتخابیه مراجعه کنند و از این تاریخ و ساعت به بعد، هیچ‌گونه درخواستی از سوی نامزدها برای انصراف از ادامه‌ رقابت‌های انتخاباتی پذیرفتنی نیست.

استاندار ایلام افزود: امروز چشم دشمنان این نظام به نتیجه‌ انتخابات در کشور دوخته شده است و دشمنان با استفاده از همه‌ توان و ظرفیت و صرف همه‌ مخارج تبلیغاتی، از هیچ‌گونه تلاشی برای کاهش مشارکت دریغ نمی‌کنند و دوستداران و دلدادگان این نظام و انقلاب و جبهه‌ مقاومت امیدوار هستند که انتخابات پرشور و باشکوه برگزار شود.

نماینده‌ عالی دولت در استان ایلام با اشاره به فعالیت دو کانال تلویزیونی در استان، اظهار داشت: صدا و سیمای ایلام دو کانال انتخاباتی در استان راه‌اندازی کرده و خوشبختانه مورد اقبال همگانی قرار گرفته و این کانال‌ها تسهیل کننده و بسترساز انتخاب اصلح است.

وی با بیان اینکه انتخابات نتیجه‌ تبلور فکری مردم است، تصریح کرد:حضور در انتخابات تکلیف ملی و شرعی است  و باید همه تسهیل‌گری کنیم که زمینه‌ساز حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

بهرام‌نیا با تاکید بر این مطلب که نامزدها باید در رعایت قانون پیشگام باشند، گفت: مهم‌ترین موضوع برای عوامل برگزاری انتخابات و نامزدها “قانون‌مداری” است و تخطی از قانون موجب ریزش آرا می‌شود و از روز شروع آغاز فرآیند تبلیغات، بهترین معیار، احترام به قانون و قانون‌مداری است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه عوامل برگزاری انتخابات، محل شعب اخذ رای را تا زمان برگزاری انتخابات رصد و مورد بازدید قرار دهند و اطمینان حاصل کنند که شعبات اخذ رای برخوردار از همه‌ امکانات باشند،افزود:منبع اصلی اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان، روابط عمومی استانداری و صدا و سیمای مرکز ایلام است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.