کدخبر : 19694
دوشنبه 26 فوریه 2024 - 8:08
فاقددیدگاه

به دنبال شکستن رکورد ملی و کسب سهمیه المپیک هستم

مهدی عنایتی عضو تیم ملی دو و میدانی در ماده پرتاب نیزه گفت: در حال آماده سازی جهت شرکت در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌باشم و با توکل بر خدا علاوه بر ثبت رکورد جدید ملی در پی کسب سهمیه المپیک پاریس هستم.

«مهدی عنایتی» عضو تیم ملی دو میدانی جمهوری اسلامی ایران در ماده پرتاب نیزهاظهار کرد: در این برهه از زمان علیرغم کمی‌ها و کاستی‌های فراوان و کمبود شدید امکانات ورزشی در استان ایلام، با استعانت از درگاه حضرت حق زیر نظر مربی مجرب و با دانش استاد «احمد پارسازاده» که از سرمایه‌های گران سنگ دوومیدانی استان ایلام وکشور می‌باشد در حال آماده سازی جهت شرکت در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌باشم و با توکل بر خدا علاوه بر ثبت رکورد جدید ملی در پی کسب سهمیه المپیک پاریس هستم.

عنایتی افزود: نیل به این هدف و خواسته جز با تمرین مستمر و تلاش فراوان و درک تکنیک میسر نخواهد بود دو و میدانی ناب ترین و اصیل ترین رشته ورزشی است که از ریشه یونانی اتلوس به معنی مبارزه و تلاش گرفته شده و به اندازه تاریخ آفرینش انسان قدمت دارد. پیشینه برگزاری اولین مسابقات دو، پرش و پرتاب در جهان باستان به یونان و ایرلند بازمی‌گردد.

این قهرمان کشور گفت: جهت رسیدن به افتخارات و قله‌های ورزش به ویژه در دو و میدانی، ورزش اول المپیک‌ها که آن را «پیشانی المپیک» می دانند، علاوه بر ممارست و تمرین، به شدت نیازمند مساعدت و حمایت مسئولان ورزش در راستای فراهم نمودن امکانات و تجهیزات ورزشی هستیم.

این ورزشکار اهل ایلام ادامه داد: با وجود تمامی مرارت‌ها، کاستی‌ها، کمبود امکانات هیچ گاه از رسیدن به سکو و قله‌های افتخار دلسرد نشده‌ام، این موضوع می‌طلبد که مسئولان امر هم از بُعد تخصیص و تامین مالی و هم از نظر دسترسی به امکانات و تجهیزات تخصصی مساعدت  لازم را داشته باشند.

وی گفت: همانطور که مستحضرید، ورزش در دنیای امروز تخصصی تر و فنی تر گشته است و از ابعاد گوناگون مستلزم نگاه حرفه‌ای تر جهت ارتقاء سطح توانمندی و رقابت در عرصه‌های مختلف می باشد.

عضو تیم ملی دوومیدانی ایران گفت: رقابت در سطوح مختلف ورزشی در میادین و عرصه‌های ملی و بین المللی مستلزم فراهم نمودن امکانات تخصصی و زیرساخت‌های لازم است و تداوم موفقیت ورزشکاران و قهرمانان دو و میدانی علاوه بر اهتمام مربیان متخصص، به امکانات، زیرساخت‌ها و تجهیزات تخصصی ماده مربوطه بستگی داشته و نیازمند مبادرت و اهتمام مسئولان ورزش در این راستا است.

عنایتی تصریح کرد: با وجود اینکه استان ایلام ۱۵ درصد  از مجموع منابع نفت و گاز کشور را دارا است و شرکت‌های دولتی و خصولتی با گردش مالی بسیار بالایی در این محدوده جغرافیایی حضور دارند اما متاسفانه هیچگونه حمایت، پشتیبانی و سرمایه‌گذاری در راستای توسعه ورزش قهرمانی به ویژه ورزش‌های پایه دو و میدانی نداشته‌اند و تاکنون در راستای  اسپانسرینگ قهرمانان دوومیدانی و افتخار آفرینان این عرصه در رقابت‌های کشوری و برون مرزی نقش ویژه و برجسته‌ای را ایفا ننموده اند.

او در ادامه افزود: ورزشکار با «بدن بیدار و ذهن برنده»، می‌تواند در میادین و عرصه‌های مختلف به قله‌های افتخار نائل شود. داشتن بدن بیدار و ذهن برنده، بستگی به انگیزه بالای ورزشکار دارد. یک قهرمان و ورزشکار با وجود ممارست تمرین و آمادگی جسمانی به انگیزه و حمایت همه جانبه نیازمند است تا شخصیتی مستحکم و مقاوم بسازد به گونه‌ای که در رقابت‌های بسیار سخت تمام توان خود را گذاشته و فاتحانه از میدان رقابت خارج گردد.

این قهرمان کشور در ماده پرتاب نیزه عنوان نمود: بنده در حال حاضر در کنار ورزش قهرمانی در حال تحصیل در رشته علوم ورزشی مقطع کارشناسی دانشگاه ایلام هستم و بدون داشتن هیچگونه منبع درآمدی مخارج و هزینه‌های ورزش حرفه‌ای توسط خانواده تامین می گردد.

این ورزشکار اهل ایلام گفت: نظر به تکانه‌های اقتصادی و تضعیف معیشت مردم در چند سال اخیر ادامه مسیر قهرمانی بسیار سخت و طاقت فرسا شده و  تامین هزینه‌های ورزش حرفه‌ای  از عهده و محدوده دسترس قشر متوسط و پایین جامعه خارج گردیده است.

عنایتی ادامه داد: هزینه تغذیه زیر نظر متخصصان تغذیه و استفاده از مکمل های غذایی و ورزشی، تامین وسایل مورد نیاز از قبیل کفش‌های مخصوص دومیدانی مختص ماده پرتاب نیزه و… به طور متوسط بالغ بر ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان در ماه می‌باشد. این قهرمان کشور افزود: همچنین کمبود امکانات در استان ایلام در ماده پرتاب نیزه به شدت احساس می گردد. در این زمینه می‌توان به عدم دسترسی اینجانب به استفاده از نیزه حرفه ای واستاندارد مسابقات در تمرینات اشاره کرد.

منبع: ایسنا ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.