کدخبر : 19679
چهارشنبه 21 فوریه 2024 - 13:50
فاقددیدگاه

ذهن خلاق جوانان موتور محرکه توسعه ایلام است

استاندار ایلام گفت: جوانان موتور متحرکه توسعه استان در زمینه های مختلف هستند و ذهن آنها سرشار از ایده، نوآوری، پرسشگری و خلاقیت است.

حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در جلسه .گفت و شنود استاندار ایلام با جوانان به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به جوانان و سپردن امور به این قشر دارد و بسیاری از کارگزاران کشور و استان ایلام را جوانان و نخبگان تشکیل داده اند و به اعتقاد دولت کار و کرامت باید از ظرفیت، خلاقیت و هوش جوانان برای پیشبرد اهداف نظام استفاده بهینه شود.

وی تاکید کرد: باید متناسب با تخصص، دانش، توان، علم و تعهد جوانان از آنها در امور استفاده و به این قشر میدان داده شود و حضور جوانان در جلسات اداری و کلام، پیشنهاد و انتقاد آنها تاثیرگذار و عمدتا عملی است.

بهرام نیا یادآور شد: تلاش برای تحقق خواسته ها و مطالبات راهبردی جوانان توسط کارگزاران از اهمیت ویژه ای باید برخوردار باشد چرا که جوانان مدیران آینده این سرزمین خواهند بود.

وی اضافه کرد: جوانان در دوران دفاع مقدس با نگاه هویت دینی و تاریخی خود حماسه ساز شدند و اکنون این قشر با نبوغ هوشی خود در تولید علم، اختراعات و دستاوردهای خلاقانه در سطح بین‌الملل سرآمد هستند.

بهرام نیا ادامه داد: امروزه در بیشتر کشورهای دنیا علم و فناوری به سمت تجاری شدن رفته است و دسترسی به تولید علم و تجاری و صنعتی کردن علوم و فناوری از شاخصه های مهم کشورهای موفق دنیا است.

وی یادآور شد: کشور ایران به برکت وجود جوانان پویا، ایده پرداز و دارای ضریب هوشی بالا از لحاظ علوم و فناوری در رتبه های برتر جهانی قرار دارد.

استاندار ایلام افزود: دشمنان و معاندان نسل جوان و نوجوان ما را برای رسیدن به مقاصد شومشان مخاطب قرار داده اند اما جوانان و نوجوانان همواره نقشه ها و هجمه های دشمنان را با بصیرت و درایت خود خنثی کرده اند.

وی اظهار کرد: نوک پیکان هجمه ها و دسیسه های فکری، تبلیغاتی و رسانه ای استکبار جهانی و بدخواهان نظام به سمت جوانان و نوجوانان و با هدف ایجاد یاس و ناامیدی در بین این قشر بسیار مهم و تاثیرگذار، نشانه رفته است.

استاندار ایلام بیان کرد: جوانان این مرز و بوم تاریخ ساز و تمدن ساز هستند و بدون شک در آینده ای نه چندان دور تمدن نوین اسلامی ایرانی را با تاسی از بزرگان دین و تاریخ تشکیل می دهند و تمدن پوچ‌گرایانه غربی را به عقب می رانند.

وی تاکید کرد: جوانان جوامع غربی فاقد هرگونه الگو هستند و برای جبران این نقیصه دست به قهرمان و اسطوره سازی های دروغین می زنند در حالی که در دین مبین اسلام و تاریخ دیرین ایران اسطوره های واقعی زندگی کرده اند که هرکدام می توانند الگویی عملی برای جوانان و نوجوانان باشند.

بهرام نیا یادآور شد: یکی از این شخصیت های برجسته که می تواند الگویی حقیقی برای جوانان باشد، حضرت علی اکبر (ع) است که سیره، رفتار، گفتار و سرنوشت این شخصیت بزرگ دین مبین اسلام مسیری روشن را برای جوانان ترسیم کرده است.

وی تاکید کرد: جوانان نسل حاضر باتوجه به پیشرفت علوم روز دنیا و تسلط آنها به علم و فناوری، جلوتر از جوانان گذشته هستند و از این تکنولوژی و علوم برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده می کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام هم گفت: این اداره کل برای هفته ملی جوان ۵۰ ریز برنامه مختلف در سطح استان برگزار می کند که برگزاری مراسم جشن ازدواج ۴۱ زوج و انتخاب ۳۰ جوان برتر در بخش های مختلف از جمله این برنامه ها است.

شهاب شهبازی افزود: ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال زایی ۵۴ نفر جوان در سال جاری پرداخت شده است و ۶ مرکز مشاوره ازدواج نیز خدمات مشاوره ای ازدواج را به زوج های جوان ارائه می دهد.

وی یادآور شد: ۱۰۴ سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف فعال است و در هفته جوان تعداد ۱۲ خانه ورزش روستایی افتتاح می شود که با بهره برداری از این اماکن جمع خانه های ورزش روستایی استان به ۱۱۸ مورد افزایش می یابد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.