کدخبر : 19571
چهارشنبه 24 ژانویه 2024 - 13:12
فاقددیدگاه

تخلفات انتخاباتی با جدیت پیگیری می‌شود

دادستان ایلام گفت: تشکیل گروه‌های مجازی اگرچه فرصت مناسبی برای تضارب آرا است؛ اما دارای آسیب‌هایی نیز است و مسئولیت مطالب این کانال‌ها و گروه‌ها بر عهده صاحبان و گردانندگان آنها است.

«عبدالوهاب بخشنده» در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه ۳ بهمن در دادگستری استان ایلام برگزار شد، با بیان اینکه نقدهای منصفانه رسانه‌های مختلف پذیرفته می‌شود، اظهار کرد: ویژگی یک نقد خوب این است که در جهت اصلاح امور باشد و نباید از رسانه‌ها استفاده ابزاری شود.

 وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران وظیفه و رسالت بسیار بزرگی در راستای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و تبیین انتخاب اصلاح دارند، گفت: دادستانی استان ارتباط تنگاتنگی با ستاد انتخابات دارد و به‌طورقطع موارد تخلفات انتخاباتی را با جدیت پیگیری می‌کند.

 دادستان ایلام گفت: تشکیل گروه‌های مجازی اگرچه فرصت مناسبی برای تضارب آراست؛ اما دارای آسیب‌هایی نیز است و مسئولیت این کانال‌ها و گروه‌ها با صاحبان آنها است.

 بخشنده با تأکید بر اینکه برخورد با فساد به‌دور از هیاهو در هر زمانی وجود خواهد داشت، تصریح کرد: برای مثال ۱۳ پرونده رباخواری تشکیل شده و حتی در خود دادگستری نیز با افرادی که دچار فساد شده‌اند، برخورد شده است.

 وی تصریح کرد: پرونده «مهر امید» با ۱۰۰۰ مالباخته تشکیل شد و مال‌باخته‌ها تا حدودی به اموال خود نیز رسیده‌اند و پرونده «عباس‌زاده»، «مهر و امید» و… از دیگر پرونده‌های تشکیل شده در استان است.

 دادستان ایلام خودکشی را یکی از اصلی‌ترین چالش‌های استان ایلام دانست و گفت: چالش خودکشی مانند یک‌تیغ دو لبه است. اخبار منتشر شده در حوزه خودکشی بر روی سایر افراد نیز تأثیر خواهد گذاشت. اگر در خصوص آسیب‌شناسی و راهکارهای کاهش آن به‌صورت تخصصی اخبار منتشر شود، مشکلی وجود ندارد.

بخشنده افزود: با وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از امن‌ترین مرزهای کشور را داریم.

وی افزود: لاکسون نیز یکی دیگر از پرونده‌های تشکیل شده با ۱۸۰۰ شاکی است و دراین‌خصوص ۴۰ نفر تفهیم اتهام شده و یک نفر نیز بازداشت شده و اموال عده‌ای نیز توقیف شده است و به این مسئله ورود پیدا کردیم تا مالباختگان بیش‌تر از این آسیب نبینند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.