کدخبر : 19556
دوشنبه 22 ژانویه 2024 - 7:26
فاقددیدگاه
مدیر اجرایی سامانه سجام؛

هدف سامانه سجام مشارکت مؤثر مردم در مبارزه با فساد است

مدیر اجرایی سامانه سجام در ایلام گفت: هدف اصلی این سامانه ایجاد ارتباط تعاملی از طریق گزارش جرم، فساد، آسیب‌ها و تخلفات با هدف پیشگیری از وقوع جرائم و امکان مشارکت مؤثر جهت مبارزه با فساد برای مردم است.

«روح‌الله آقابیگی» اظهار کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، برای رسیدن به اهداف راهبردی و تدوین برنامه‌های پیشگیری به‌منظور نهادینه‌کردن امر پیشگیری، ایجاد تعامل و هماهنگی بین نهادهای دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد و تثبیت مدیریت قوه قضاییه در امر پیشگیری سامانه سجام را ایجاد کرده است.

وی گفت: هدف اصلی این سامانه، ایجاد ارتباط تعاملی از طریق گزارش جرم، فساد، آسیب‌ها و تخلفات باهدف پیشگیری از وقوع جرایم و امکان مشارکت مؤثر جهت مبارزه با فساد برای کلیه اقشار مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های جهادی مطابق با دستورالعمل ابلاغی ریاست محترم قوه قضائیه است.

آقابیگی ادامه داد: معاونت پیشگیری در راستای رسالت خود اقدام به ایجاد سامانه جامع ارتباط مردمی سجام کرده و این سامانه در راستای کاهش و پیگیری مشکلات جامعه ایجاد شده است که به‌صورت بر خط در بستر اینترنت دایر شده که افراد ابتدا اقدام به ثبت‌نام در صفحه sajam.eadl.ir می‌نمایند و هر فرد یک پنل در اختیار می‌گیرد که از این طریق می‌تواند گزارش‌ها خود را در زمینه‌های مختلف که از قبل داخل سامانه پیش‌بینی شده‌اند، به‌صورت پیش‌فرض انتخاب کند و به نحو مختصر در مورد مشکل به وجود آمده توضیحاتی را ارائه کند.

مدیر اجرایی سامانه سجام افزود: سامانه در هر استان یک مدیر (کاربر) دارد که به‌صورت روزانه گزارش‌ها را دریافت کرده و به معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارائه می‌نماید که این معاونت باتوجه‌به نوع جرم به سازمان مربوطه ارجاع می‌دهد. همچنین گزارش‌ها ارسالی به دستگاه‌های مربوطه قابل پیگیری بوده و تا حصول نتیجه توسط مدیر مربوطه پیگیری می‌شوند.

آقابیگی تأکید کرد: شهروندان حتی بدون عضویت در سامانه می‌توانند به‌صورت ناشناس در تمام ساعات شبانه‌روز اقدام به ثبت گزارش‌ها خود کنند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.