کدخبر : 19505
شنبه 13 ژانویه 2024 - 10:47
فاقددیدگاه
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام:

بهره برداری از مراتع پلاک بانمیل برای عشایر ایل بولی طبق روال سال های گذشته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام با اشاره به برگزاری نشستی با حضور معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با محوریت بررسی اختلاف عشایر این استان و کرمانشاه در خصوص مراتع پلاک بانمیل، گفت: بر اساس مفاد این نشست بهره برداری از مراتع پلاک بانمیل طبق روال سال های گذشته است.

به گزارش جامک به نقل از ایرنا؛ محمد سبحان حسنی” اظهار کرد: جلسه ای در تاریخ ۲۰ دی ماه سال جاری با حضور معاونین سیاسی امنیتی استانداری ایلام و کرمانشاه در دفتر سردار میراحمدی، معاون امنیتی وزارت کشور به منظور بررسی موضوع اختلاف بین عشایر “ایل بولی” از استان ایلام با عشایر “ایل خالوندی و زوله کرمانشاه” در خصوص بهره برداری از مراتع پلاک بانمیل تشکیل شد.

وی افزود: در این نشست موضوع اختلاف عشایر ۲ استان در خصوص مراتع پلاک بانمیل مورد بحث و تبادل نظر سه جانبه قرار گرفت که سردار میراحمدی در این نشست بر حفظ آرامش، وحدت و برادری بین عشایر ۲ استان تاکید و بررسی های لازم، در این خصوص صورت گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام بیان کرد: در این جلسه مصوب شد که طبق روال سال های گذشته، آن تعداد از عشایر ایل بولی از استان ایلام که از مراتع پلاک بانمیل بهره برداری می‌ کردند اجازه ورود و بهره برداری از این مراتع همانند گذشته را داشته باشند.

حسنی خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست مقرر شد که در سه تا چهار ماه آینده جلساتی در خصوص تعیین تکلیف موارد اختلافی بین عشایر ۲ استان با محوریت وزارت کشور و سایر دستگاه‌های مرتبط تشکیل و تصمیم گیری قطعی و نهایی به عمل آید.

وی گفت: بر این اساس عشایر ایل بولی همانند گذشته می توانند از مراتع پلاک بانمیل تا تعیین تکلیف نهایی این موضوع، بهره برداری کنند.

لازم به یادآوری است؛ به گفته خانزادی، مدیرکل امور عشایر استان ایلام همه ساله از نیمه دوم آذرماه تا اوایل اردیبهشت ماه ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری با حدود ۲۰۰ هزار راس دام از مناطق سردسیر استان های کرمانشاه، لرستان و همدان به نواحی گرمسیری ایلام کوچ و زمستان را در این استان سپری می کنند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.