کدخبر : 19495
چهارشنبه 10 ژانویه 2024 - 12:04
فاقددیدگاه

نگاه ویژه سازمان اداری و استخدامی به چالش‌های اداری در استان‌های کم‌برخوردار

مدیرکل دفتر امور مجلس و استانها سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: بررسی مشکلات چالش‌های اداری در استان‌های کم‌برخوردار در دستور کار سازمان اداری و استخدامی کشور قرار دارد.

«محمد ابویی» شامگاه دوشنبه ۱۸ دی‌ماه در نشست مدیران اداری، مالی، آموزش و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار کرد: یکی از مهمترین رویکردها بر اساس تدبیر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، بررسی ویژه چالش‌های اداری در استان‌های کم‌برخوردار است که در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در جریان این رویکرد، بعد از بررسی وضعیت اداری و آموزشی دستگاه های اجرایی و با لحاظ کردن برش استانی، تغییرات مورد نیاز در حوزه منابع انسانی لحاظ خواهد شد و امیدواریم با بررسی چالش‌ها و مسائل منابع انسانی استان ایلام از نزدیک، ضمن بازدید میدانی تیم‌های کارشناسی، اقدامات ارزشمندی در این زمینه صورت گیرد.

ابویی ادامه داد: برگزاری این نشست‌ها در سطح استان‌ها در جهت حل مسائل و مشکلات و همچنین تلاش برای ارائه راهکارهای پیشنهادی و دستیابی به یک الگوی روشن برای حل مسائل موثر خواهد بود.

ایلام دارای ۳ هزار و ۶۰۰ پست مدیریتی است

«امین دوست‌محمدی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این نشست با بیان اینکه استان ایلام دارای ۳هزار و ۶۰۰‌ پست مدیریتی و ۱۱۹ دستگاه، نهاد و تشکل رسمی است، اظهار کرد: نظام اداری نیازمند داشتن چینش و دپارتمان مشخص و برنامه‌ریزی شده برای همه نیروهای انسانی است.

وی افزود: نیروهای انسانی در نظام‌های اداری در سه سطح مدیران، بدنه و نیروهای خدماتی هستند که بهره‌وری راندمان از این سه سطح نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و حساب شده است.

دوست‌محمدی ادامه داد: مشکلات استخدامی نیروهای انسانی همه دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی، منابع طبیعی و آبخیزداری، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، بانک‌ها و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیازمند رسیدگی، بررسی و حل مشکل است.

براساس این گزارش، بررسی وضعیت موجود نیروهای شاغل در ادارات استان، طراحی چارچوب‌های کلی برای احصای موضوعات و مسائل و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی برای تعامل هرچه بهتر از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.