کدخبر : 19438
چهارشنبه 3 ژانویه 2024 - 8:28
فاقددیدگاه

بخشش جوان دره‌شهری محکوم به قصاص پس از هفت سال

عضو ارشد هیات صلح و ستاد صبر دادگستری استان ایلام از رهایی یک جوان متهم به قتل عمد از قصاص در شهرستان دره‌شهر خبر داد.

کمر وطنی” شامگاه سه شنبه در حاشیه جلسه امضای صلح نامه و گرفتن رضایت از اولیای دم مقتول، اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی، ایثار و از خودگذشتگی هیات صلح و ستاد صبر دادگستری استان یک فقره قتل عمد که هفت سال پیش در شهرستان دره‌شهر به وقوع پیوست به سازش ختم شد و متهم از قصاص رهایی یافت.

وی افزود: جلسه صلح و سازش بین خانواده‌های محترم و بزرگوار «ز» و « الف» بوده و دور هم جمع شده‌ایم تا یک بار دیگر مردانگی و گذشت که سیره امامان معصوم(ع) است تحقق بخشیم.

وطنی با بیان اینکه جامعه امروزی به شدت نیازمند راستگویی و احترام به بزرگان است چرا که این ۲ مقوله مهم می‌تواند خیلی از مشکلات جامعه را حل و فصل کند، افزود: فرآیند میانجیگری یک فرآینده سخت و پیچیده بوده چرا که جامعه هدف قربانی و مصیبت دیده هستند لذا داوری در این میان بسیار سخت است.

عضو ارشد مجمع مردمی صلح و سازش استان ایلام، با تاکید بر اینکه خداوند در راستای قدم برداشتن در راه خیر، کمک و یاور انسان است، خاطرنشان کرد: میانجیگری و ایجاد صلح در بین مردم به معنای واقعی کلمه به جامعه آرامش می‌بخشد.

وطنی با تاکید بر اینکه مطمئن باشید لذتی که در بخشش و گذشت است در انتقام نیست، تصریح کرد: ایجاد صلح، نوع دوستی و گذشت موجب برکت و نشاط در جامعه می‌شود که در این راستا همه انسان‌ها وظیفه دارند.

عضو ارشد مجمع مردمی صلح و سازش استان ایلام با قدردانی از رئیس کل دادگستری استان ایلام، رییس توسعه‌ شورای های حل اختلاف استان ایلام و مجموعه شورای حل اختلاف استان جهت اعتماد به بزرگان استان و همکاری برای ایجاد صلح و سازش در بین مردم، خاطرنشان کرد: از هیات صلح و ستاد صبر دادگستری استان ایلام، آقایان «محمدنبی صداقت»، «محمود جاسمی»، «حسن فرهودی»، «لطیف نوروزی»، «صادق دریکوند» و … که شبانه روز برای به سرانجام رساندن این پرونده و ایجاد صلح و سازش تلاش بی وقفه کردند، قدردانی می کنم.

دره‌شهر واقع در کوهپایه (دامنه) کبیرکوه از سلسله جبال زاگرس در جنوب شرق محدوده جغرافیایی استان ایلام واقع شده‌است

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.