کدخبر : 19417
یکشنبه 31 دسامبر 2023 - 8:40
فاقددیدگاه

ایجاد نشاط اجتماعی در کاهش آمار خودکشی تاثیرگذار است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: ایجاد نشاط اجتماعی می‌تواند به کاهش آمار خودکشی منجر شود و ضروری دستگاه‌های متولی جهت تحقق این مهم اقدام نمایند.

هدایت حیدری‌زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان، وزارت کشور و استانداری معضل خودکشی و دگرکشی در استان ایلام را به عنوان یک چالش و بحران پیگیری می کنند.

وی افزود: جلساتی در خصوص این مهم تشکیل شده و کارشناسانی از وزارت خانه نیز در این جلسات شرکت کرده اند و یک طرح تحقیقاتی مگاپروژه ای در این خصوص باعنوان علل خودکشی در حوزه استان ایلام در حال انجام است.

این مسئول با بیان اینکه دلایل متعددی از قبیل فقر، بیکاری، پایین بودن نشاط اجتماعی، افسردگی و… در بروز این پدیده تاثیرگذار است افزود: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مسئول اصلی اجرای این طرح اقداماتی در این خصوص انجام داده است.

حیدری‌زاده خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات می توان به جذب ۳۰ روانشناس اشاره کرد که این روانشناسان به منظور پیشگیری از وقوع خودکشی این پدیده را بصورت میدانی بررسی و خانواده‌ها و کسانی که به هر دلیل در معرض خودکشی هستند را شناسایی و به روانشناسان بالینی مراکز شهرستان‌ها معرفی می‌کنند.

 وی اضافه کرد: تعدادی از روانشناسان جهت شرکت در این طرح تحقیقاتی ثبت نام کرده اند و قطعا اجرای این طرح در شناسایی دلایل و کنترل خودکشی موثر خواهد بود.

رییس دانشگاه عاوم پزشکی استان ایلام همچنین اضافه کرد: برای حل این معضل نیازمند همکاری بین بخشی هستیم و ضروری است سایر مسئولان نیز در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

 این مسئول در پایان به راه‌اندازی کانون سراج با هدف پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: عوامل متعددی در بروز پدیده خودکشی موثر است، اما قطعاً ایجاد نشاط اجتماعی می‌تواند به کاهش این پدیده منجر شود و ضروری دستگاه‌های متولی جهت تحقق این مهم اقدام نمایند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.