کدخبر : 19399
شنبه 30 دسامبر 2023 - 8:47
فاقددیدگاه

ثبت‌نام بیش از ۱۷ هزار نفر متقاضی آموزش‌های مهارتی در ایلام

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: برای بهره‌مندی از آموزش‌های مهارتی در سال جاری، تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام، با ارائه آمار عملکردی ۹ ماهه سال جاری گفت: ۱۴ هزار و ۷۴۱ نفر در کارگاه‌های آموزشی دولتی فنی‌ و حرفه‌ای ایلام شرکت کرده‌اند که در مجموع ۲۵۹۷۸۶۶ نفرساعت است.

مجید ولی‌زاده افزود: این میزان آموزش در ۱۲ مرکز دولتی و بیش از ۳۰۰ آموزشگاه بخش خصوصی در سطح استان ارائه شده است.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام ادامه داد: برای بهره‌مندی از آموزش‌های مهارتی در سال جاری تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۸٠٠ نفر متقاضی ثبت نام کرده‌اند که ۵۵ درصد این تعداد آقا و ۴۵ درصد نیز خانم هستند.

ولی‌زاده خاطرنشان کرد: در مجموع سال گذشته بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دولتی و خصوصی استان ارائه شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۲٠ هزار و ۶٠٠  نفر متقاضی از این آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: عملکرد آموزشی در سال جاری نسبت به سال ۹۹ بیش از ۶۳ درصد افزایش یافته است و در آموزشگاه‌های آزاد نیز ۴۳۸۲ نفر با ۱۰۶۵۹۷۸ نفرساعت شرکت کرده‌اند.

ولی‌زاده افزود: همچنین بودجه تملک دارایی در این بازده زمانی ۴٫۶۴ برابر شده یعنی معادل ۴۶۴ درصد افزایش بودجه اتفاق یافته است.

یکی از اهداف آموزشی کارآفرینی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی مهارت‌آموزان است، آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از طریق دانش‌افزایی، باعث افزایش فرصت‌های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقا بخشد.

منبع: خبرگزاری فارس

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.