کدخبر : 19393
پنج‌شنبه 28 دسامبر 2023 - 19:22
فاقددیدگاه

کلنگ‌زنی فاز دوم میدان گازی تنگ‌بیجار ‌چوار‌

استاندار ایلام در کلنگ‌زنی فاز دوم میدان گازی تنگ‌بیجار شهرستان چوار گفت: نیروی‌های بومی دراین پروژه به‌کارگیری می‌شوند.

حسن بهرام‌نیا روز پنجشنبه ۷ دی‌ماه پس از بازدید،کلنگ‌زنی و افتتاح چندین پروژه در شهرستان چوار،سپس با حضور میدان گازی تنگ بیجار،اظهارداشت:۶ حلقه چاه تولیدی به میدان گازی تنگ بیجار در فازدوم این میدان اضافه می‌شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه برای بهره‌برداری از فاز دوم این پروژه ۸۰۰ میلیارد‌تومان هزینه می‌شود،گفت:با بهره‌برداری از فاز دوم این پروژه،روزانه ۴ میلیون متر مکعب‌گاز در فاز دوم پروژه،طی زمانبندی دو ساله،وهمچنین میزان تولید گاز در کل میدان گازی تنگ‌بیجار به ۱۱ میلیون‌متر مکعب می‌رسد.

وی گفت: فاز دوم میدان گازی تنگ‌بیجار برای ۱۲۰ نفر  اشتغالزایی دارد.

بهره‌مندی ۲۰۰ روستای استان در قالب جهاد آبرسانی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی 

 استاندار ایلام در ادامه خط انتقال فاز دوم مجتمع آبرسانی مورت و مجتمع آبرسانی چشمه رمضان (بخش بولی)را کلنگ‌زنی کرد.

بهرام‌نیا در این آیین تأمین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به روستاهای فاقد آب را یکی از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد.

وی گفت:با تکمیل این طرح،۷۸۴ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

بهرام نیا گفت:در همین راستا آبرسانی به ۲۰۰ روستا در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب طرح جهاد آبرسانی با تأمین منابع مالی توسط دولت و همکاری سپاه و بسیج سازندگی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود:تا پایان سال جاری بخش قابل توجهی از این روستاها از آب بهداشتی سالم بهره‌مند می‌شوند.

استاندار ایلام در آیین افتتاح زمین فوتبال  روستای مورت چوار نیز حضور پیدا کردو گفت:این زمین فوتبال در راستای طرح ملی طراحی و ایجاد ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه ای مبتنی بر راهکار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی پس از آن در آیین کلنگ‌زنی و افتتاح پنج پروژه برق‌رسانی شهرستان چوار در همین روستا نیز حضور یافت.

لازم به ذکر است،این پنج پروژه با هدف تکمیل پروژه تبدیل شبکه سیمی فشار ضعیف شهری به کابل خود نگهدار،توسعه و اصلاح شبکه های روستایی و شهری، تامین برق عشایر از طریق سامانه‌های قابل حمل خورشیدی و اتصال نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی با حضور بهرام نیا انجام گرفت.

درمانگاه تخصصی نور شهرستان چوار افتتاح شد

بهرام‌نیا در جریان این افتتاح با بیان اینکه حفظ سلامت مردم امری ضروری و حیاتی است،گفت:ساختمان این مرکز در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان از بخش خصوصی و۶ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان از تسهیلات تبصره ۱۸ افتتاح و مورد استفاده مردم چوار قرار می‌گیرد.

 این مرکز درمانی شامل درمانگاه عمومی،دندانپزشکی و پزشک متخصص است. بازدید از پروژه‌های مختلف عمرانی،زیرساختی و بهداشتی از جمله برنامه‌های سفر بهرام‌نیا به شهرستان چوار است.

دبستان سه کلاسه روستای گنجوان به بهره‌برداری رسید 

حسن بهرام‌نیا در ادامه در آیین بهره‌برداری مدرسه روستای گنجوان بخش بولی شهرستان چوار حضور یافت‌. این مدرسه با زیربنای ۱۵۷ متر مربع با ارزش ۳ میلیارد تومان با کمک خیرین احداث شده است.

استاندار ایلام در بازید از ورزشگاه شهدای زمین فوتبال چوار هم گفت:اعتباراتی برای تکمیل ورزشگاه شهدای چوار از محل سفر ریایست جمهوری،اعتبارات استانی و همچنین مسئولیت‌های اجتماعی،در نظر گرفته شده است.

بهرام نیا کل اعتبار فاز دوم این پروژه را ۱۸۰میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:احداث فاز دوم این ورزشگاه شامل سکوی تماشاگران با ظرفیت سه هزار نفر در مدت پنج ماه از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

بهرام‌نیا گفت:همچنین با مبلغ اعتبار۵۰ میلیاردریال فاز اول این پروژه شامل زمین چمن به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه فاز سوم این ورزشگاه شامل اِلمان شهدا نیز در دستور کار قرار دارد،افزود:این طرح نیزدر دست مشاور و طراحی بوده و در دهه فجر کلنگ‌زنی خواهد شد.

بازدید استاندار ایلام از واحد کنترل پالایشگاه گاز ایلام 

استاندار ایلام در ادامه برنامه‌های بازدید خود در شهرستان چوار،پس از ادای احترام به مقام شهید گمنام در پالایشگاه گاز ایلام، سپس از واحد کنترل این پالایشگاه بازدید کرد و در جریان امور قرار گرفت‌.

در این برنامه بازدید، نوریان مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز ایلام گزارشی از وضعیت این پالایشگاه و اقدامات انجام شده ارایه داد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.